Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Praksisteam på besøk
De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.
Av-og-til velger Atyp
I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
To bronse og én shortlist i en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser
Cresta Awards har siden 1993 vurdert, juryert og premiert de beste kreative arbeidene fra mer enn 70 land.
Samsnakka om alkohol?
Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.
Vi vokser på media og søk 🔍
Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.
Fem shortlister på en dag!
Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...
Er det på tide å slutte å snakke om «Distinctive Brand Assets»?
Markedsføringshistorien er full av buzzwords. Et av de mest populære akkurat nå er «Distinctive Brand Assets».
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨
Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det
Velkommen Leslie 👋
Vi i Atyp er så heldige å ha en praksisstudent hos oss frem til jul.
Atyp søker grafisk designer
Atyp er et reklame- og mediebyrå med et tydelig kreativt fokus. Nå leter vi etter en ny grafisk designer som ønsker å bidra til å styrke vår...
Nyhetsbrev juni 2022
Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...
Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir
Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.
Vår miljøpolicy
I tråd med vår ambisjon om å være et toneangivende kreativt byrå, ønsker vi at vårt arbeid med helse, miljø og sikkerhet holder høy standard, og bidrar til et trygt og motiverende arbeidsmiljø for våre ansatte – samtidig som vi reduserer vår virksomhets belastning på miljøet, slik at Oslo blir en bedre by å bo i. Derfor var det naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.
Som sertifisert virksomhet jobber vi systematisk med forbedringer innen energi, avfall, transport, innkjøp og arbeidsmiljø. Vi påvirker miljøet både i vår egen drift – og via det vi leverer: kommunikasjonsløsninger og medieplaner som gjør en forskjell.
Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan
I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.












