The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.
Aktuelt
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Siste nytt fra Atyp:
Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar
På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.
Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media
Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.
Fagprat:
Flere Atyp saker:
Book ferdig rigget lydstudio, klart til opptak
Nå leier vi ut vårt splitter nye lydstudio i Thorvald Meyers gate 11.
10 av 10 hos Skatteetaten!
Vi beholder Skatteetatens reklamekonto etter å ha vunnet en tøff konkurranse mot Bloom Oslo, Morgenstern, Publicis og Try Råd.
Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå
Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.
Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉
Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!
To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11
Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.
Nominasjoner og prisdryss til Bufdir!
Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...
Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp
Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.
Praksisteam på besøk
De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.
Av-og-til velger Atyp
I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.
Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟
Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.
Vi flytter – fra K11 til TM11
Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!
Dobbel seier i ANFO Effekt
Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.













