Atyp Media lanserer: Digital helsesjekk

Nå lanserer Atyp en enkel digital helsesjekk for å evaluere nettstedets prestasjon mot sentrale konkurrenter.

De fleste forhører seg med Google når de orienterer seg rundt produkter og tjenester. Derfor har nær sagt alle merkevarer utviklet en egen nettside. Men hvor lett er det å finne ditt merke for en potensiell kunde på jakt etter løsning? Uten synlighet i Google er verdien av nettsiden minimal.

Atyps digitale helsesjekk vurderer hvor godt din nettside presterer i forhold til andre aktører i kategorien, og hva du kan gjøre for å forbedre prestasjonen. Helsesjekken består av fire elementer:

1. Søkeordsanalyse. Hvilke søk gjøres i kategorien, og hvilke ord er viktigst å være synlige på?

2. Innholdssjekk. Har du det riktige innholdet, og er det strukturert på en måte som gjør det lett å finne for Googles algoritmer?

3. Teknisk kvalitet. Finnes det tekniske hindringer, som for eksempel sen lastetid eller feil i kildekode, som hindrer søkemotorene i å indeksere nettstedet?

4. Lenker. Antall lenker og kvaliteten på dem er viktig når Google vurderer kvaliteten på nettstedet.

Basert på resultatene av helsesjekken kommer vi med konkrete forslag til hva som kan gjøres for å forbedre nettstedets prestasjon i forhold til konkurrentene.

Vi anbefaler å gjennomføre en grundig helsesjekk med jevne mellomrom og minst en gang i året. Du er neppe alene om å konkurrere om de mest attraktive plassene i Google, så arbeidet med å optimalisere nettstedet bør inngå som en naturlig del av markedsarbeidet.

For ikke å bli tatt på senga av aggressive konkurrenter bør nettstedets prestasjon overvåkes kontinuerlig, og rapporteres som en del av den faste rapporten for søkemotor-markedsføring. Atyp bruker SEO verktøyet Ahrefs for å analysere og overvåke nettstedets prestasjon.

Ønsker du mer informasjon? Kjell Gabrielsen ‭+47 951 20 397‬

Kjell_Gabrielsen

Andre innlegg

Screenshot 2021-02-18 at 13.30.51.jpg

The dark side of data

Et foredrag som ikke handler om facebook, algoritmer og fake news, men de utfordringene man står ovenfor når man ønsker å lage reklame som blir lagt merke til, delt og snakket om i digitale, sosiale og lineære kanaler.

Les mer