Kategori:

Vi søker Digital Spesialist til Atyp

Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrå, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyråtjenester til kundene våre, og trenger nå en ny Digital spesialist.
I denne rollen vil du få hovedansvaret for betalt søk, og du skal sørge for at vi er i kapp med utviklingen på fagområdet. Du får ansvaret for våre kunders søkemotorstrategi, planlegge og gjennomføre kampanjer, dag-til-dag optimalisering, etterrapportering og utvikling. Du vil få særskilt ansvar for plattformene Google Ads, Google Search Ads 360 og Microsoft Advertising. I tillegg til å være rå på betalt søk, så er det et stort pluss om du også kan en del om organisk søk (SEO), og kan hjelpe våre innholdskreatører til å produsere godt og kreativt innhold for kundene våre.

Vi ser for oss at du har erfaring med betalt (og organisk) søk fra annonsør, mediebyrå eller digital/spesialistbyrå.

Hvis du i tillegg kan litt, eller har lyst til å utvikle deg, innenfor andre digitale kanaler så vil vi veldig gjerne at du tar kontakt.

Oppgaver

-Ansvar for rådgivning og utvikling av betalt-søk-strategi for våre kunder.

-Ansvarlig for mediebudsjetter.

-Operativ planlegging, struktur og gjennomføring av kampanjer.

-Analyser, tracking, utvikling, rapportering.

-Ansvar for teknologiplattformene tilhørende funksjonsområdet.

-Videreutvikle og forbedre våre tjenester innen betalt søk, SEO og andre digitale kjøp.

-Være/bli spesialisten på fagområdet og go-to for resten av byrået.

-Bidra i kundeteam sammen med kundeansvarlig, digital rådgiver, designere, utviklere og kreative team.

Ønskede kvalifikasjoner

-Høyere utdannelse innenfor økonomi eller markedsføring.

-Operativ erfaring fra Google Ads, Google Analytics, Microsoft Advertising, og gjerne SA360.

-Erfaring med verktøyene Ahrefs, Google Search Console, Screaming Frog, WebCEO eller lignende.

-Kjennskap, interesse eller erfaring med SEO.

-Gjerne også kjennskap til Facebook Business Manager, Snap ads, LinkedIn CM, Google Data Studio, DV360 eller Adform.

-Analytisk og strukturert, med noe teknisk forståelse.

-Erfaring fra annonsør eller byrå.

-Sulten på videreutvikling og det å lykkes sammen.

-Kreativ og løsningsorientert.

Atyp tilbyr

-Store muligheter for personlig utvikling.

-Lønn etter avtale. Gode pensjon og forsikringsordninger.

-Et godt, sosialt og kreativt arbeidsmiljø, hvor takhøyden er stor.

-Betalt ferie i påske og romjulen.

-Bursdagsfri.

-Skikkelig digg kantine på kontoret sentralt på Grünerløkka.

 

For den rette kandidaten vil det være gode utviklingsmuligheter.

I Atyp har vi ingen avdelinger eller siloer, og vi ønsker at du også bidrar og utvikler god kompetanse i alle de digitale kanalene, med medierådgivning og i reklamefaget generelt. Vi starter prosessen med å finne vår nye kollega omgående, så ikke nøl med å søke. For mer informasjon, ta kontakt med André Thorsen på telefon 997 17 427, eller send oss CV og søknad på mail til andre@atyp.no

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

Tre shortlister i årets Gulltaggen!

Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom på trange flater», er atyp blant de ni byråene med flest nominasjoner i årets Gulltaggen.

Medielandskapet anno 2023

2023 har for mange annonsører startet tyngre enn forventet. Hvorfor er det slik?