Kategori:

Vi søker Digital Spesialist til Atyp

Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrå, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyråtjenester til kundene våre, og trenger nå en ny Digital spesialist.
I denne rollen vil du få hovedansvaret for betalt søk, og du skal sørge for at vi er i kapp med utviklingen på fagområdet. Du får ansvaret for våre kunders søkemotorstrategi, planlegge og gjennomføre kampanjer, dag-til-dag optimalisering, etterrapportering og utvikling. Du vil få særskilt ansvar for plattformene Google Ads, Google Search Ads 360 og Microsoft Advertising. I tillegg til å være rå på betalt søk, så er det et stort pluss om du også kan en del om organisk søk (SEO), og kan hjelpe våre innholdskreatører til å produsere godt og kreativt innhold for kundene våre.

Vi ser for oss at du har erfaring med betalt (og organisk) søk fra annonsør, mediebyrå eller digital/spesialistbyrå.

Hvis du i tillegg kan litt, eller har lyst til å utvikle deg, innenfor andre digitale kanaler så vil vi veldig gjerne at du tar kontakt.

Oppgaver

-Ansvar for rådgivning og utvikling av betalt-søk-strategi for våre kunder.

-Ansvarlig for mediebudsjetter.

-Operativ planlegging, struktur og gjennomføring av kampanjer.

-Analyser, tracking, utvikling, rapportering.

-Ansvar for teknologiplattformene tilhørende funksjonsområdet.

-Videreutvikle og forbedre våre tjenester innen betalt søk, SEO og andre digitale kjøp.

-Være/bli spesialisten på fagområdet og go-to for resten av byrået.

-Bidra i kundeteam sammen med kundeansvarlig, digital rådgiver, designere, utviklere og kreative team.

Ønskede kvalifikasjoner

-Høyere utdannelse innenfor økonomi eller markedsføring.

-Operativ erfaring fra Google Ads, Google Analytics, Microsoft Advertising, og gjerne SA360.

-Erfaring med verktøyene Ahrefs, Google Search Console, Screaming Frog, WebCEO eller lignende.

-Kjennskap, interesse eller erfaring med SEO.

-Gjerne også kjennskap til Facebook Business Manager, Snap ads, LinkedIn CM, Google Data Studio, DV360 eller Adform.

-Analytisk og strukturert, med noe teknisk forståelse.

-Erfaring fra annonsør eller byrå.

-Sulten på videreutvikling og det å lykkes sammen.

-Kreativ og løsningsorientert.

Atyp tilbyr

-Store muligheter for personlig utvikling.

-Lønn etter avtale. Gode pensjon og forsikringsordninger.

-Et godt, sosialt og kreativt arbeidsmiljø, hvor takhøyden er stor.

-Betalt ferie i påske og romjulen.

-Bursdagsfri.

-Skikkelig digg kantine på kontoret sentralt på Grünerløkka.

 

For den rette kandidaten vil det være gode utviklingsmuligheter.

I Atyp har vi ingen avdelinger eller siloer, og vi ønsker at du også bidrar og utvikler god kompetanse i alle de digitale kanalene, med medierådgivning og i reklamefaget generelt. Vi starter prosessen med å finne vår nye kollega omgående, så ikke nøl med å søke. For mer informasjon, ta kontakt med André Thorsen på telefon 997 17 427, eller send oss CV og søknad på mail til andre@atyp.no

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Atyp vinner byråbattle!
Atyp vinner byråbattle!

I dag, torsdag 3.mars, gjennomførte MFO sitt årlig arrangement Byråbattle, hvor vi deltok sammen med Mindshare, OMD og Red Denstu X.

Alle byråene pitchet på samme brief, på det fiktive caset MFO Circle, som skulle være en ny tjeneste for innlevering, kjøp og salg av brukte klær.
Vår løsning på briefen ble konseptet RE by MFO, og det ble tatt ut i mange ulike flater og varianter.

Hele caset og presentasjonen kan du se i video under.

read more

NAV velger Atyp som reklame- og mediebyrå

Hurra! Atyp er NAVs nye reklame- og mediebyrå.

To bronse og én shortlist i en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser

Cresta Awards har siden 1993 vurdert, juryert og premiert de beste kreative arbeidene fra mer enn 70 land.

Vi vokser på media og søk 🔍

Vi har hatt god vekst innen media og nye krefter er derfor hentet inn.