I Pårørendesenterets første reklamefilm retter man søkelyset mot de som noen ganger blir glemt, og som kan ha behov for hjelp og støtte når hverdagen snus på hodet.
Filmen er produsert av Atyp og FUS! med Christian Rubeck på regi. Prosjektet har vært et pro bono-samarbeid mellom byrået og produksjonsselskapet. Filmen er vist i sosiale medier og på reklamefrie dager i forbindelse med påsken.
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607
Aktuelt
10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt
I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.
Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar
På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.
Sjekk ut dultekalenderen vår








