Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.
Som et kreativt hybridbyrå holder vi på med ganske mye forskjellig. Smått og stort av det vil vi dele her.
Hold deg oppdatert ved å melde deg på vårt nyhetsbrev.
Atyp vinner byråbattle!
I dag, torsdag 3.mars, gjennomførte MFO sitt årlig arrangement Byråbattle, hvor vi deltok sammen med Mindshare, OMD og Red Denstu X.
Alle byråene pitchet på samme brief, på det fiktive caset MFO Circle, som skulle være en ny tjeneste for innlevering, kjøp og salg av brukte klær.
Vår løsning på briefen ble konseptet RE by MFO, og det ble tatt ut i mange ulike flater og varianter.
Hele caset og presentasjonen kan du se i video under.
Hva skal til for å lage gode reklamefilmer?
Gjennom årenes løp har mange stilt meg dette spørsmålet.
Fosterhjem + Spider-Man = sant
For å flere til å ta fosterhjemspraten hjemme har vi vært på kino.I samme periode slo Spider-Man filmen, No Way home, alle seerrekorder på lenge og...
I anledning morsdagen
I anledning morsdagen, søndag 13.februar, laget vi en annonse for Bufdir og fosterhjem.no. som hyller alle mødre der ute. Også de som åpner både...
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.
Hjelp med sosiale medier?
Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!
Et lite blikk tilbake på 2021
I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.
En helt ekte tidsmaskin
Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.
Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp
Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.