Kategori:

Atyp + Bilkollektivet 🚗💨

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det

– Som en ideell organisasjon har vi begrensede ressurser og ubegrenset med ambisjoner, sier markedssjef Håkon Hals i Bilkollektivet. For å nå fram til flere potensielle brukere, lanserte vi derfor lavterskeltilbudet Klikk og kjør. Her er det ingen innmelding eller prosedyrer. Det er bare å finne bilen, klikke og kjøre.

Sammen med Atyp identifiserte Bilkollektivet en rekke ulike situasjoner som kan utløse behov for bil. Det ble laget forskjellige budskap og situasjoner og disse ble testet ut i digitale medier. De mest effektive ble prioritert og gitt et høyere trykk etter hvert som vi så resultater av kampanjen.

Det ble også laget to korte filmer som ble kjørt på kino i forbindelse med den nye Olsenbanden-filmen. Som vanlig blir Egon Olsen hentet utenfor fengslet, men denne gangen i en bil fra Bilkollektivet. Samlet sett ble det en kostnadseffektiv kampanje, med svært god respons.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre lignende artikler:

Trenger du hjelp med sosiale medier?

Vi utvikler konsepter, filmer intervjuer, skriver native-artikler og lager rekrutteringskampanjer spesielt for SoMe. Her får du en smakebit av noe av det vi har laget.

Vi har lekt oss med LEGO®

Vi har vært så heldige å få lage animasjonsfilm for leketøykjeden Extra Leker.

NAV velger Atyp som reklame- og mediebyrå

Hurra! Atyp er NAVs nye reklame- og mediebyrå.