Kategori:

Atyp + Bilkollektivet 🚗💹

Bilkollektivet er Norges eldste og stÞrste bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. MÄlet er Ä redusere antall biler og penger brukt pÄ bil ved Ä tilby folk Ä disponere bil kun nÄr de trenger det

– Som en ideell organisasjon har vi begrensede ressurser og ubegrenset med ambisjoner, sier markedssjef HĂ„kon Hals i Bilkollektivet. For Ă„ nĂ„ fram til flere potensielle brukere, lanserte vi derfor lavterskeltilbudet Klikk og kjĂžr. Her er det ingen innmelding eller prosedyrer. Det er bare Ă„ finne bilen, klikke og kjĂžre.

Sammen med Atyp identifiserte Bilkollektivet en rekke ulike situasjoner som kan utlÞse behov for bil. Det ble laget forskjellige budskap og situasjoner og disse ble testet ut i digitale medier. De mest effektive ble prioritert og gitt et hÞyere trykk etter hvert som vi sÄ resultater av kampanjen.

Det ble ogsÄ laget to korte filmer som ble kjÞrt pÄ kino i forbindelse med den nye Olsenbanden-filmen. Som vanlig blir Egon Olsen hentet utenfor fengslet, men denne gangen i en bil fra Bilkollektivet. Samlet sett ble det en kostnadseffektiv kampanje, med svÊrt god respons.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre lignende artikler:

Tre shortlister i Ă„rets Gulltaggen!

Med tre shortlist-plasseringer for arbeidene «NAV IT» for NAV og Skatteetatens «Trange rom pÄ trange flater», er atyp blant de ni byrÄene med flest nominasjoner i Ärets Gulltaggen.

Jippi! Vi vant SĂžlvmikken đŸŽ™ïž

Det var radiospottene for Fortum som stakk av med SĂžlvmikken i februar. Her kan du hĂžre alle spottene.

Hvorfor er det ikke flere som satser pÄ en «Sometimes off» strategi?

RÄdgiver Svein Larsen stiller spÞrsmÄlstegn ved om «Always On» alltid er den rette lÞsningen.