Kategori:

Atyp + Bilkollektivet 🚗💨

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det

– Som en ideell organisasjon har vi begrensede ressurser og ubegrenset med ambisjoner, sier markedssjef Håkon Hals i Bilkollektivet. For å nå fram til flere potensielle brukere, lanserte vi derfor lavterskeltilbudet Klikk og kjør. Her er det ingen innmelding eller prosedyrer. Det er bare å finne bilen, klikke og kjøre.

Sammen med Atyp identifiserte Bilkollektivet en rekke ulike situasjoner som kan utløse behov for bil. Det ble laget forskjellige budskap og situasjoner og disse ble testet ut i digitale medier. De mest effektive ble prioritert og gitt et høyere trykk etter hvert som vi så resultater av kampanjen.

Det ble også laget to korte filmer som ble kjørt på kino i forbindelse med den nye Olsenbanden-filmen. Som vanlig blir Egon Olsen hentet utenfor fengslet, men denne gangen i en bil fra Bilkollektivet. Samlet sett ble det en kostnadseffektiv kampanje, med svært god respons.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre lignende artikler:

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.