Nyhetsbrev april 2022

Flest gull på Gullblyanten! 🏆

Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.  Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir vant 4 gull. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser. Les mer.

 

 

En helt ekte tidsmaskin

Av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Det nye flaggskipet til Mercedes-Benz, EQS er en slik bil. Se filmen under. Les mer.

 

Hva skal til for å lage gode reklamefilmer?

Et relevant spørsmål for mange annonsører, hvor vi våger oss på noen betraktninger som kan hjelpe med å komme nærmere svaret.

Les mer

Bufdir og Atyp er vinnere av «Årets Markedsfører»

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» stakk av med førsteplassen da konkurransen ble arrangert for 22. gang.

Vinner av Mediebyråbattle!

Vi pitchet på det fiktive caset MFO Circle, som skulle være en ny tjeneste for innlevering, kjøp og salg av brukte klær. Vår løsning på briefen ble konseptet RE by MFO.

 

Vi har seks nye ansatte!

Seks blide, nye ansikter er å se på kontoret vårt i Karlstadgata 11. Velkommen Susanna, Anja, Kathrine, Randi, Mari, og Morten!

 Les mer

Astream: ny strømmeløsning

En ny løsning for å strømme video i bannere. Rask lastetid, ingen maxgrense på filstørrelse og video som tilpasser seg båndbredden til mottakeren er bare noen av fordelene!

Les mer

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen ansattfoto

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.