Atyp hentet flest gull på Gullblyanten! 🏆

Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.

Det var kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir som vant gull i kategoriene PR, media, effekt og aktivering. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser: Sølv i kategorien audio, for «Lytt deg bort» og Storytel, bronsje i kategorien effekt for Honningcentralen og caset «Hvordan lage buzz for en liten gul boks?» I tillegg tok Bufdir-kampanjen også bronsje i kategorien print og et diplom i kategorien integrert.

Bufdir – Tusen spørsmål til de tusen hjem

I august i fjor lanserte Atyp sammen med Bufdir kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem». Bakgrunnen for kampanjen er at mange barn og unge i Norge venter på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Utfordringen til Bufdir var å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger, og bli fosterforeldre. Les mer om kampanjen her.

Honningcentralen – Norges største arbeidsplass

Med sine birøktere og milliarder av bier, er de Honningcentralen Norges desidert største arbeidsplass!  Les mer om hvordan vi skapte buzz rundt Honningcentralen her

Storytel – Lytt deg bort

Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette. Hør radiospottene her!

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Vår miljøpolicy
Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

read more

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.