Atyp hentet flest gull pĂ„ Gullblyanten! 🏆

Vi er helt utrolig stolte av Ă„ kunne si at vi vant flest gull under Ă„rets Gullblyanten.

Det var kampanjen «Tusen spÞrsmÄl til de tusen hjem» for Bufdir som vant gull i kategoriene PR, media, effekt og aktivering. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser: SÞlv i kategorien audio, for «Lytt deg bort» og Storytel, bronsje i kategorien effekt for Honningcentralen og caset «Hvordan lage buzz for en liten gul boks?» I tillegg tok Bufdir-kampanjen ogsÄ bronsje i kategorien print og et diplom i kategorien integrert.

Bufdir – Tusen spĂžrsmĂ„l til de tusen hjem

I august i fjor lanserte Atyp sammen med Bufdir kampanjen «Tusen spÞrsmÄl til de tusen hjem». Bakgrunnen for kampanjen er at mange barn og unge i Norge venter pÄ et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til Ä bli fosterforeldre. Utfordringen til Bufdir var Ä fÄ enda flere av de positivt innstilte til Ä ta engasjementet et skritt lenger, og bli fosterforeldre. Les mer om kampanjen her.

Honningcentralen – Norges stþrste arbeidsplass

Med sine birÞktere og milliarder av bier, er de Honningcentralen Norges desidert stÞrste arbeidsplass!  Les mer om hvordan vi skapte buzz rundt Honningcentralen her

Storytel – Lytt deg bort

Sommeren er hĂžytid for lydbĂžker, og Storytel Ăžnsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette. HĂžr radiospottene her!

Ønsker du mer informasjon?



+47 982 57 607

HĂ„gen Pettersen

Andre lignende artikler:

Årets nykommer i ByrĂ„profil
Årets nykommer i ByrĂ„profil

NĂ„r Kampanje for 33. gang presenterte Årets ByrĂ„profil, hvor norske annonsĂžrer evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrĂ„, er det moro Ă„ se at atyp er Ă„rets nykommer pĂ„ topp 10 listen.

read more
A brand is an idea that people live by
A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante mÄlgrupper legger merke til, tror pÄ og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel pÄ hvordan vi i atyp gjÞr en idé om til en merkevare.

read more
Atyp + Bilkollektivet 🚗💹
Atyp + Bilkollektivet 🚗💹

Bilkollektivet er Norges eldste og stÞrste bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. MÄlet er Ä redusere antall biler og penger brukt pÄ bil ved Ä tilby folk Ä disponere bil kun nÄr de trenger det

read more

Årets nykommer i ByrĂ„profil

NĂ„r Kampanje for 33. gang presenterte Årets ByrĂ„profil, hvor norske annonsĂžrer evaluerer seg frem til landets mest attraktive reklamebyrĂ„, er det moro Ă„ se at atyp er Ă„rets nykommer pĂ„ topp 10 listen.

A brand is an idea that people live by

En sterk merkevare er mer enn et navn og en logo. Sterke merkevarer har en tydelig forretningsidé som relevante mÄlgrupper legger merke til, tror pÄ og handler med. I denne artikkelen viser vi eksempel pÄ hvordan vi i atyp gjÞr en idé om til en merkevare.

2x gull pĂ„ Medieprisen! ⭐

PĂ„ torsdagens Mediepris-utdeling stakk Atyp av med hele to gull i kategoriene Mediekreativitet og Mediestrategi.