Atyp hentet flest gull pĂ„ Gullblyanten! 🏆

Vi er helt utrolig stolte av Ä kunne si at vi vant flest gull under Ärets Gullblyanten.

Det var kampanjen «Tusen spÞrsmÄl til de tusen hjem» for Bufdir som vant gull i kategoriene PR, media, effekt og aktivering. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser: SÞlv i kategorien audio, for «Lytt deg bort» og Storytel, bronsje i kategorien effekt for Honningcentralen og caset «Hvordan lage buzz for en liten gul boks?» I tillegg tok Bufdir-kampanjen ogsÄ bronsje i kategorien print og et diplom i kategorien integrert.

Bufdir – Tusen spĂžrsmĂ„l til de tusen hjem

I august i fjor lanserte Atyp sammen med Bufdir kampanjen «Tusen spÞrsmÄl til de tusen hjem». Bakgrunnen for kampanjen er at mange barn og unge i Norge venter pÄ et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til Ä bli fosterforeldre. Utfordringen til Bufdir var Ä fÄ enda flere av de positivt innstilte til Ä ta engasjementet et skritt lenger, og bli fosterforeldre. Les mer om kampanjen her.

Honningcentralen – Norges stþrste arbeidsplass

Med sine birÞktere og milliarder av bier, er de Honningcentralen Norges desidert stÞrste arbeidsplass!  Les mer om hvordan vi skapte buzz rundt Honningcentralen her

Storytel – Lytt deg bort

Sommeren er hĂžytid for lydbĂžker, og Storytel Ăžnsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette. HĂžr radiospottene her!

Ønsker du mer informasjon?



+47 982 57 607

HÄgen Pettersen ansattfoto

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av Ä skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om Ä pÄvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for Ä hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan pÄvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier pÄ fullbooket frokostseminar

PÄ frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for Ä pÄvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler pÄ de 8 nudging teknikkene som ble presentert pÄ seminaret.