Det typiske er å lage annonser og innhold som glir inn i det redaksjonelle miljøet de skal dukke opp i. Vi valgte å leke med de typiske content-klisjéene, både i innganger og selve artikkelen, og gi det et karakteristisk Honningcentralen-uttrykk, der det var mulig. Artikkelen fikk navnet «Kubens Gang – nyheter fra Norges største arbeidsplass».
Hver enkelt artikkel fikk sin egen annonse med overskrifter som:
- Dronningen avslører drikkevane – en liten knert i teen gjør underverker.
- Siste stikk til biene – nesten 10 % søtere enn sukker.
- Deigen avslører – honning har virkelig hevet meg.
Så til det store spørsmålet: Lønte det seg å bryte noen regler?
- Gjennomsnittlig klikkrate var på 1,79 % som er 2,7 ganger over benchmark for native-annonsering.
- Den beste inngangen hadde en klikkrate på hele 2,33 %. Kost per klikk var på 2 kroner som er mer enn 70 % under benchmark.
Totalt sett var det 96.009 personer som klikket seg inn på Kubens Gang. Det gir et høyere lesertall enn papiravisen til Dagbladet (74.000), og tett opp mot papirutgaven av VG (120.000).
Ønsker du mer informasjon?
Svein Larsen
svein@atyp.no
+47 911 82 211