Atyp hentet flest gull på Gullblyanten! 🏆

Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.

Det var kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir som vant gull i kategoriene PR, media, effekt og aktivering. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser: Sølv i kategorien audio, for «Lytt deg bort» og Storytel, bronsje i kategorien effekt for Honningcentralen og caset «Hvordan lage buzz for en liten gul boks?» I tillegg tok Bufdir-kampanjen også bronsje i kategorien print og et diplom i kategorien integrert.

Bufdir – Tusen spørsmål til de tusen hjem

I august i fjor lanserte Atyp sammen med Bufdir kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem». Bakgrunnen for kampanjen er at mange barn og unge i Norge venter på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Utfordringen til Bufdir var å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger, og bli fosterforeldre. Les mer om kampanjen her.

Honningcentralen – Norges største arbeidsplass

Med sine birøktere og milliarder av bier, er de Honningcentralen Norges desidert største arbeidsplass!  Les mer om hvordan vi skapte buzz rundt Honningcentralen her

Storytel – Lytt deg bort

Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette. Hør radiospottene her!

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Samsnakka om alkohol?
Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.

read more
Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.