Det var kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir som vant gull i kategoriene PR, media, effekt og aktivering. I tillegg ble vi tildelt fire andre priser: Sølv i kategorien audio, for «Lytt deg bort» og Storytel, bronsje i kategorien effekt for Honningcentralen og caset «Hvordan lage buzz for en liten gul boks?» I tillegg tok Bufdir-kampanjen også bronsje i kategorien print og et diplom i kategorien integrert.
Bufdir – Tusen spørsmål til de tusen hjem
I august i fjor lanserte Atyp sammen med Bufdir kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem». Bakgrunnen for kampanjen er at mange barn og unge i Norge venter på et fosterhjem. Samtidig vet vi at hele 17 % av nordmenn er positive til å bli fosterforeldre. Utfordringen til Bufdir var å få enda flere av de positivt innstilte til å ta engasjementet et skritt lenger, og bli fosterforeldre. Les mer om kampanjen her.
Honningcentralen – Norges største arbeidsplass
Med sine birøktere og milliarder av bier, er de Honningcentralen Norges desidert største arbeidsplass! Les mer om hvordan vi skapte buzz rundt Honningcentralen her
Storytel – Lytt deg bort
Sommeren er høytid for lydbøker, og Storytel ønsket ganske enkelt en radiokampanje som minnet folk om dette. Hør radiospottene her!
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607