Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame

En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.

Screenshot 2021-02-11 at 12.48.05.jpg

Mange annonsører erfarer at det å få bred oppmerksomhet med TV reklame, var enklere før.

Derfor har vi i Atyp sett nærmere på 95 av reklamefilmene i Reklamebørsen for 2020, for å se om vi kunne lære noe nytt om hva som skal til for at dagens TV reklame skal få bredere oppmerksomhet.

Hypotesen var at reklamefilmer som forklarer deg hva du ser i filmen leverer lavere oppmerksomhet enn reklamefilmer som inviterer publikum til å være flue på veggen mens de ser en historie utfolde seg.

Nysgjerrig på resultatet? Da er det bare å sende en mail til haagen@atyp.no så får du tilsendt hele rapporten.

Ønsker du mer informasjon? Hågen Pettersen +47 982 57 607

Hågen Pettersen

Andre innlegg

Screenshot 2021-02-18 at 13.30.51.jpg

The dark side of data

Et foredrag som ikke handler om facebook, algoritmer og fake news, men de utfordringene man står ovenfor når man ønsker å lage reklame som blir lagt merke til, delt og snakket om i digitale, sosiale og lineære kanaler.

Les mer

goldfish1.001.png

På innsiden av Gullfisken

I forkant av Gullfisken på TV2 har vi snakket litt med vår egen tekstforfatter, Sigurd Solberg. I år har han vært en del av juryen som har kåret de 12 finalistene.

Les mer