Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame

En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.

Screenshot 2021-02-11 at 12.48.05.jpg

Mange annonsører erfarer at det å få bred oppmerksomhet med TV reklame, var enklere før.

Derfor har vi i Atyp sett nærmere på 95 av reklamefilmene i Reklamebørsen for 2020, for å se om vi kunne lære noe nytt om hva som skal til for at dagens TV reklame skal få bredere oppmerksomhet.

Hypotesen var at reklamefilmer som forklarer deg hva du ser i filmen leverer lavere oppmerksomhet enn reklamefilmer som inviterer publikum til å være flue på veggen mens de ser en historie utfolde seg.

Nysgjerrig på resultatet? Da er det bare å sende en mail til haagen@atyp.no så får du tilsendt hele rapporten.

Ønsker du mer informasjon? Hågen Pettersen +47 982 57 607

Hågen Pettersen

Andre innlegg

compressed_Contech Media Neutral copy.jpg

Atyp satser stort på content media!

I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.

Les mer