Kategori:

Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame

En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.
Analyse av 95 reklamefilmer

Mange annonsører erfarer at det å få bred oppmerksomhet med TV reklame, var enklere før.

Derfor har vi i Atyp sett nærmere på 95 av reklamefilmene i Reklamebørsen for 2020, for å se om vi kunne lære noe nytt om hva som skal til for at dagens TV reklame skal få bredere oppmerksomhet.

Hypotesen var at reklamefilmer som forklarer deg hva du ser i filmen leverer lavere oppmerksomhet enn reklamefilmer som inviterer publikum til å være flue på veggen mens de ser en historie utfolde seg.

 

Nysgjerrig på resultatet? Da er det bare å sende en mail til haagen@atyp.no så får du tilsendt hele rapporten.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Sølv i Sølvmikken for lansering av Mercedes-Benz Citan

I forbindelse med lasering av «Den lille kjempen» Citan, har kreativt team Dagmar og Trond dramatisert lasterommets imponerende romslighet i tre radiospotter som ble belønnet med sølv i sølvmikken i februar.

Nyhetsbrev april 2022

Flest gull på Gullblyanten! 🏆 Vi er helt utrolig stolte av å kunne si at vi vant flest gull under årets Gullblyanten.  Kampanjen «Tusen spørsmål til...