Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame

En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.
Analyse av 95 reklamefilmer

Mange annonsører erfarer at det å få bred oppmerksomhet med TV reklame, var enklere før.

Derfor har vi i Atyp sett nærmere på 95 av reklamefilmene i Reklamebørsen for 2020, for å se om vi kunne lære noe nytt om hva som skal til for at dagens TV reklame skal få bredere oppmerksomhet.

Hypotesen var at reklamefilmer som forklarer deg hva du ser i filmen leverer lavere oppmerksomhet enn reklamefilmer som inviterer publikum til å være flue på veggen mens de ser en historie utfolde seg.

 

Nysgjerrig på resultatet? Da er det bare å sende en mail til haagen@atyp.no så får du tilsendt hele rapporten.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

Å handle media- og reklame ett sted har mange fordeler

Vi er til for å skape effekt for kundene våre. Effekt er en funksjon av innhold og spredning, og vi vet at den blir bedre når alle spesialister jobber tett sammen for å løse problemstillinger for kundene våre. Derfor lagde vi Atyp.

Hurra for sølv i Magnet Awards!

Vi i Atyp satte noen av våre mest erfarne medarbeidere på saken med å skaffe NAV IT flere søkere til sine stillinger.