Kategori:

Slik lurer du hjernens evne til å filtrere bort reklame

En analyse av 95 profilfilmer fra Reklamebørsen.
Analyse av 95 reklamefilmer

Mange annonsører erfarer at det å få bred oppmerksomhet med TV reklame, var enklere før.

Derfor har vi i Atyp sett nærmere på 95 av reklamefilmene i Reklamebørsen for 2020, for å se om vi kunne lære noe nytt om hva som skal til for at dagens TV reklame skal få bredere oppmerksomhet.

Hypotesen var at reklamefilmer som forklarer deg hva du ser i filmen leverer lavere oppmerksomhet enn reklamefilmer som inviterer publikum til å være flue på veggen mens de ser en historie utfolde seg.

 

Nysgjerrig på resultatet? Da er det bare å sende en mail til haagen@atyp.no så får du tilsendt hele rapporten.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Atyp + Bilkollektivet 🚗💨
Atyp + Bilkollektivet 🚗💨

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det

read more

NAV velger Atyp som reklame- og mediebyrå

Hurra! Atyp er NAVs nye reklame- og mediebyrå.

To bronse og én shortlist i en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser

Cresta Awards har siden 1993 vurdert, juryert og premiert de beste kreative arbeidene fra mer enn 70 land.

Fem shortlister på en dag!

Atyps arbeid for Bufdir «Tusen spørsmål til de tusen hjem» er shortlistet i hele tre kategorier i Cresta Awards: Nærmere bestemt The Media Magic...