Nøtter som nytter

Den Lille Nøttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Her er to filmer om Nøtter som Nytter.

Cashewtrær trives veldig godt i det afrikanske landet Mosambik og cashewnøttene fra Den Lille Nøttefabrikken kommer fra nettopp Mosambik. Helt siden 1999 har Den Lille Nøttefabrikken aktivt engasjert seg i Mosambik for å bedre situasjonen til de som dyrker og foredler cashewnøttene i landet.

Den Lille Nøttefabrikken har etablert et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Fondet sørger for at flere tusen nye trær blir plantet hvert år, støtter opplæring i bærekraftig produksjon og bidrar til økte avlinger og inntekter for lokalbefolkningen. Fondet bidrar også til finansiering av barnehageplasser ved fabrikken der nøttene bearbeides. Det gir både kvinner og menn mulighet til å delta i arbeidslivet og bidra til den lokale verdiskapingen. Det er dette Den Lille Nøttefabrikken kaller Nøtter som Nytter.

Engasjementet i Mosambik har nok vært ukjent for de fleste. Derfor ønsker Den Lille Nøttefabrikken og formidle disse historiene på en enkel måte til kundene sine gjennom to animasjonsfilmer og kommunikasjon på pakningene.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Siste nytt:

8 ideer til reklame på radio

8 ideer til reklame på radio

Hvis du spør meg om et perfekt sted for å formidle kommersielle budskap, kan det godt hende jeg svarer radio. Reklame på radio er nemlig lett tilgjengelig, kjapt å produsere og relativt rimelig både å lage og distribuere.

read more

Andre lignende artikler:

Fikk du med deg vårt sommerpanel?

Så du vårt sommerpanel med sommerens viktigste KPI’er? Her kan du følge live oppdaterte tall som antall solgte flasker rosé på Vinmonopolet, streams av Postgirobygget og temperatur i hovedstaden.

Skatteetaten velger Atyp!

Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.

Tjenesten som gir deg full oversikt!

Atyp Dashboard. Når større deler av spredningsjobben overlates til algoritmer, blir markedsførerens jobb å sørge for at algoritmene styrer etter riktige KPI’er.