Cashewtrær trives veldig godt i det afrikanske landet Mosambik og cashewnøttene fra Den Lille Nøttefabrikken kommer fra nettopp Mosambik. Helt siden 1999 har Den Lille Nøttefabrikken aktivt engasjert seg i Mosambik for å bedre situasjonen til de som dyrker og foredler cashewnøttene i landet.
Den Lille Nøttefabrikken har etablert et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Fondet sørger for at flere tusen nye trær blir plantet hvert år, støtter opplæring i bærekraftig produksjon og bidrar til økte avlinger og inntekter for lokalbefolkningen. Fondet bidrar også til finansiering av barnehageplasser ved fabrikken der nøttene bearbeides. Det gir både kvinner og menn mulighet til å delta i arbeidslivet og bidra til den lokale verdiskapingen. Det er dette Den Lille Nøttefabrikken kaller Nøtter som Nytter.
Engasjementet i Mosambik har nok vært ukjent for de fleste. Derfor ønsker Den Lille Nøttefabrikken og formidle disse historiene på en enkel måte til kundene sine gjennom to animasjonsfilmer og kommunikasjon på pakningene.
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607
Aktuelt
Atypisk mediebruk gir full treff for Hafslund
Under høstens PropTech Summit testet Hafslund en ny reklamebærer for å løfte fjernvarme høyere på agendaen: to av Norges største reklameskjermer, strategisk plassert i glasshallen på Construction City – midt blant bransjens beslutningstakere.
10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt
I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.
Sjekk ut dultekalenderen vår







