– Som en ideell organisasjon har vi begrensede ressurser og ubegrenset med ambisjoner, sier markedssjef Håkon Hals i Bilkollektivet. For å nå fram til flere potensielle brukere, lanserte vi derfor lavterskeltilbudet Klikk og kjør. Her er det ingen innmelding eller prosedyrer. Det er bare å finne bilen, klikke og kjøre.
Sammen med Atyp identifiserte Bilkollektivet en rekke ulike situasjoner som kan utløse behov for bil. Det ble laget forskjellige budskap og situasjoner og disse ble testet ut i digitale medier. De mest effektive ble prioritert og gitt et høyere trykk etter hvert som vi så resultater av kampanjen.
Det ble også laget to korte filmer som ble kjørt på kino i forbindelse med den nye Olsenbanden-filmen. Som vanlig blir Egon Olsen hentet utenfor fengslet, men denne gangen i en bil fra Bilkollektivet. Samlet sett ble det en kostnadseffektiv kampanje, med svært god respons.
Ønsker du mer informasjon?
Svein Larsen
svein@atyp.no
+47 911 82 211