Kategori:

Atyp + Bilkollektivet 🚗💨

Bilkollektivet er Norges eldste og største bildelingstjeneste, eid av medlemmene. Det er en non-profit organisasjon. Målet er å redusere antall biler og penger brukt på bil ved å tilby folk å disponere bil kun når de trenger det

– Som en ideell organisasjon har vi begrensede ressurser og ubegrenset med ambisjoner, sier markedssjef Håkon Hals i Bilkollektivet. For å nå fram til flere potensielle brukere, lanserte vi derfor lavterskeltilbudet Klikk og kjør. Her er det ingen innmelding eller prosedyrer. Det er bare å finne bilen, klikke og kjøre.

Sammen med Atyp identifiserte Bilkollektivet en rekke ulike situasjoner som kan utløse behov for bil. Det ble laget forskjellige budskap og situasjoner og disse ble testet ut i digitale medier. De mest effektive ble prioritert og gitt et høyere trykk etter hvert som vi så resultater av kampanjen.

Det ble også laget to korte filmer som ble kjørt på kino i forbindelse med den nye Olsenbanden-filmen. Som vanlig blir Egon Olsen hentet utenfor fengslet, men denne gangen i en bil fra Bilkollektivet. Samlet sett ble det en kostnadseffektiv kampanje, med svært god respons.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.