Nøtter som nytter

Den Lille Nøttefabrikken har siden 1999 drevet et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Her er to filmer om Nøtter som Nytter.

Cashewtrær trives veldig godt i det afrikanske landet Mosambik og cashewnøttene fra Den Lille Nøttefabrikken kommer fra nettopp Mosambik. Helt siden 1999 har Den Lille Nøttefabrikken aktivt engasjert seg i Mosambik for å bedre situasjonen til de som dyrker og foredler cashewnøttene i landet.

Den Lille Nøttefabrikken har etablert et utviklingsfond for cashewbønder i Mosambik. Fondet sørger for at flere tusen nye trær blir plantet hvert år, støtter opplæring i bærekraftig produksjon og bidrar til økte avlinger og inntekter for lokalbefolkningen. Fondet bidrar også til finansiering av barnehageplasser ved fabrikken der nøttene bearbeides. Det gir både kvinner og menn mulighet til å delta i arbeidslivet og bidra til den lokale verdiskapingen. Det er dette Den Lille Nøttefabrikken kaller Nøtter som Nytter.

Engasjementet i Mosambik har nok vært ukjent for de fleste. Derfor ønsker Den Lille Nøttefabrikken og formidle disse historiene på en enkel måte til kundene sine gjennom to animasjonsfilmer og kommunikasjon på pakningene.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Aktuelt

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.

read more

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.