Utvikling og innvikling for NAV

I fjor ble NAV og Atyp premiert i Magnet Awards og Gulltaggen med to eldre damer som bidro til rekordmange jobbsøkere til NAV IT.

Denne gangen er det en utvikler og en innvikler som skal gi flere lyst til å søke nye jobbutfordringer. De store digitaliseringssatsningene som NAV jobber med, krever bidragsytere som ikke lar seg skremme av innviklede problemstillinger og oppgaver.

– Der det skjer utvikling, vil det også finnes innvikling. Vi falt for idéen om å personifisere innviklingene i form av en litt plagsom, men elskverdig karakter som titulerer seg selv som «innvikler» og som sørger for at alle som jobber med utvikling hos NAV får noe å bryne seg på, sier Ingrid Syrstadeng i NAV IT.

Utviklermiljøet hos NAV IT har også denne gangen vært bidragsytere under manusarbeidet, og innspillingen er gjort hos NAV med egne ansatte som statister. Det er Trond og Dagmar som har stått for både utvikling og innvikling av kampanjen, sammen med rådgiver Svein og prosjektleder Anja. Produksjonen er gjort internt hos oss med Trond og Finn Christian Stoveland (State) på regi. Finn Christian står også for 3D-animasjon og klipp. Marius har stått for foto. Ferdigstilling til media og plassering er gjort av William, Henrik og Randi.

 

Arbeidsgruppen hos NAV har foruten Ingrid Syrstadeng inkludert Anders Palerud, Sesilie Urkegjerde Halland, Audun F. Strand, Truls Jørgensen og Vibeke Randby.

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.