ThonTester: Kampanjen som gjorde Thon Hotels til «Årets Markedsfører 2018».

Til tross for at de hadde pusset opp hotellene sine for nesten 1,4 milliarder, viste undersøkelser at folk fortsatt så på Thon Hotels som en litt kjedelig og umoderne hotellkjede. Det eneste unntaket var faste kunder, som rangerte kjeden meget høyt på både service, design, renhold og mat. Vår oppgave ble dermed å tette gapet mellom markedets oppfatning og de besøkendes opplevelse.

Så hvordan kunne vi bevise for enda flere at det finnes veldig mange gode grunner til å velge Thon Hotels? Jo, ved å la de oppleve det selv! Vi bestemte oss for å invitere hele det norske folk til å bli en ThonTester, og få bo en natt gratis på et av 70 hoteller, mot at man anmeldte opplevelsen.

I første fase av kampanjen søkte vi folk som ville teste og anmelde alle de nye rommene, madrassene, frokost-buffetene, utsiktene, TV-ene, bryllupssuitene, og aktivitetene tilknyttet de ulike hotellene.

Vi visste at resultatet ville stå og falle på innsatsen til de ansatte, og derfor var det veldig viktig å sikre internt engasjement, og la de ansatte bli en sentral del av kampanjen

Alle som ville bli en ThonTester måtte registrere seg på ThonTester.no, hvor rommene ble gjort tilgjengelig underveis i kampanjen. Rommene ble sluppet til annonserte tidspunkter og det var førstemann til mølla som gjaldt.

Thon - Thontester

Kampanjesiden var koblet opp mot Thon Hotels eget bookingsystem. Det gjorde at vi fortløpende kunne utnytte rom som ellers hadde stått tomme.

I løpet av kampanjen ble det lagt ut 2000 rom, som igjen ga oss 2000 anmeldelser. Disse ble løftet ut i alle kanaler, for å fortelle om Thontesternes egne opplevelser.

Thon - Thontester
Thon - Thontester

ThonTester var en 360-kampanje som strakk seg over alle relevante kanaler. Vi laget løsninger for utendørs, print, bannere, sosiale medier, radio, VG Partnerstudio og Snapchat.

Thon - Thontester
Thon - Thontester

Thon - Thontester Thon - Thontester Thon - Thontester

ThonTester-kampanjen førte til at Thon Hotels ble kåret til «Årets Markedsfører 2018».

87.266

registrerte ThonTestere

288.861

unike besøk til thontester.no

65 %

nye besøkende på thonhotels.no

1 av 11

leste artiklene på VG

72 %

budskapsforståelse

46 %

ville anbefalt Thon Hotels til andre

20 %

økning i top of mind

22 %

økning i vurdering

22 %

økning i preferanse

Ønsker du mer informasjon? Svein Larsen +47 911 82 211

Svein Larsen