Nå snacker vi!

Snacksbønner er kort fortalt åkerbønner som er røstet og krydret til et knasende sprøtt produkt med masse smak. Sammen med Den Lille Nøttefabrikken har Atyp laget pakningsdesign, utviklet kommunikasjonskonsept og produsert en lanseringskampanje.

Poser med tydelig posisjonering

Pakningene er designet for å plassere produktet tydelig i snackskategorien, samtidig som fordelene ved produktet kommer tydelig fram. Bønner er helt nytt i det norske snacksmarkedet. Det er derfor viktig at vi er ekstra tydelige på råvare og smak.

Snacks med litt bedre samvittighet

Snacksbønner er en naturlig smaksbombe, laget av bønner som er røstet og krydret og pakket i mindre porsjoner. Det er i det hele tatt mye som gjør at Snacksbønner fremstår som et litt sunnere alternativ når du er fysen. Det er vegansk, proteinrikt, glutenfritt, lavkarbo og godt på en gang. Konsept ble derfor basert på et uttrykk vi gjerne bruker om noe som både er nytt og betydelig bedre, nemlig «Nå snakker vi!». For Snacksbønner måtte det selvfølgelig bli «Nå snacker vi!». De korte lanseringsfilmene er produsert av Atyp og tilpasset raske, sosiale og digitale flater.

Ønsker du mer informasjon?

Marius Jensen

Andre arbeider fra Atyp:

Fjordland redder dagen igjen

Fjordland redder dagen igjen

I en verden der omgivelsene krisemaksimerer, fremstår Fjordland-brukeren ubekymret og avslappet. Slik kan man enkelt forklare konseptet som vant gull i ANFO Effekt for 2023. Mange har sett den lille ballerinaen som forestilte seg hvordan livet ble lagt i grus. Nylig fikk denne filmen sin oppfølger. Denne gangen er det en liten hund som står for krisemaksimeringen.

read more
Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atypisk mediebruk gir full treff for Hafslund

Under høstens PropTech Summit testet Hafslund en ny reklamebærer for å løfte fjernvarme høyere på agendaen: to av Norges største reklameskjermer, strategisk plassert i glasshallen på Construction City – midt blant bransjens beslutningstakere.