Nå snacker vi!

Snacksbønner er kort fortalt åkerbønner som er røstet og krydret til et knasende sprøtt produkt med masse smak. Sammen med Den Lille Nøttefabrikken har Atyp laget pakningsdesign, utviklet kommunikasjonskonsept og produsert en lanseringskampanje.

Poser med tydelig posisjonering

Pakningene er designet for å plassere produktet tydelig i snackskategorien, samtidig som fordelene ved produktet kommer tydelig fram. Bønner er helt nytt i det norske snacksmarkedet. Det er derfor viktig at vi er ekstra tydelige på råvare og smak.

Snacks med litt bedre samvittighet

Snacksbønner er en naturlig smaksbombe, laget av bønner som er røstet og krydret og pakket i mindre porsjoner. Det er i det hele tatt mye som gjør at Snacksbønner fremstår som et litt sunnere alternativ når du er fysen. Det er vegansk, proteinrikt, glutenfritt, lavkarbo og godt på en gang. Konsept ble derfor basert på et uttrykk vi gjerne bruker om noe som både er nytt og betydelig bedre, nemlig «Nå snakker vi!». For Snacksbønner måtte det selvfølgelig bli «Nå snacker vi!». De korte lanseringsfilmene er produsert av Atyp og tilpasset raske, sosiale og digitale flater.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more
Fjordlandslaget

Fjordlandslaget

Vinneren av ANFO Effekt for 2023 har hatt stor suksess med å samle hele porteføljen i et distinkt og helhetlig reklameunivers. Med dette grepet gjorde vi Fjordland lettere å huske på tvers av brukssituasjoner. I begynnelsen av 2025 gjennomførte Fjordland sin største designendring noensinne – denne gangen for å bli lettere å finne i butikkhyllene.

read more
Hele Norges regnskapsprogram

Hele Norges regnskapsprogram

Tripletex er det mest brukte regnskapsprogrammet i Norge, valgt av over 135 000 bedrifter. Når selskapet skulle vokse videre i 2025, trengte de et kommunikasjonskonsept som ikke bare handlet om enkelhet og fleksibilitet – men som også befester posisjonen som det naturlige førstevalget.

read more

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.