Mercedes-Benz

 

EQ Power: Fordi livet er en hybrid

I løpet av 2020 skulle Mercedes-Benz gjennomføre sin største lansering av plug-in hybrider noensinne. Hele 28 nye modellvarianter med ny og forbedret elektrisk rekkevidde, skulle lanseres under EQ Power-paraplyen. Vår oppgave var å lage en nasjonal kampanje som viste frem hele spekteret av nye modeller, og beviste at Mercedes-Benz har modeller som passer alle behov.

Med de nye plug-in-modellene kan du kjøre mer elektrisk i hverdagen, og skifte til motorkraft når du trenger det. Det slo oss at disse bilene har mye til felles med folks hverdag. Livet består jo tross alt av altfor mange svippturer til butikken, og altfor få til hytta. Vi kjører barna hundrevis av ganger til trening, men bare én årlig langtur til Dana Cup. Denne innsikten ble til konseptlinjen «Fordi livet er en hybrid».

Kampanjen kretser rundt 11 nøkkelvisueller, som måtte lages i 3D, ettersom ingen av modellene var lansert eller avfotografert enda. Konseptet muliggjorde et stort antall tekstvarianter, som igjen kunne tilpasses flater, geografisk lokasjon og sesong.

_Mockup_Naerevenner_Aklasse-v6.png

Kampanjen ble tatt ut på print, utendørs, SoMe, pluss programmatisk display-annonsering med både video og animert HTML.

Avisannonser_Alt-2small.png

I begynnelsen av mars 2020 ble det i tillegg gjennomført en større utendørskampanje på Oslo S og Nationaltheateret stasjon.

2V9A0233.jpg 2V9A0288.jpg 2V9A0369NQ.jpg 2V9A0349NQ.jpg 2V9A0363NQ.jpg

Ønsker du mer informasjon? Alexander Mostue +47 936 05 814

Alexander Mostue