Hvit januar

Det blir stadig mer populært med Hvit januar. Faktisk starter så mange som 1 av 3 nordmenn det nye året uten alkohol. Dette overraskende høye tallet ville Av-og-til bruke til å inspirere enda flere til å oppleve fordelene ved å ta en pause fra alkohol.

Veldig mange nordmenn starter året med hårete nyttårsforsetter, som gjerne fiser ut ingenting. Vi bestemte oss derfor for å ønske folk lykke til med overambisiøse nyttårsforsetter, og samtidig foreslå et alternativ de faktisk kan klare å gjennomføre. Løsningen ble et konsept der alle løsningene var skreddersydd til konteksten de ble lest i, enten det var på mobilen i senga, ved siden av boligannonser på finn.no eller på treningsenteret.

Kampanjen ble kickstartet i romjulen med en leken oppfordring om å bytte til et nyttårsforsett som veldig mange klarer å gjennomføre.  

Fra andre uka i Januar byttet vi fokus til å oppfordre folk til “å gjøre som stadig flereog oppleve fordelene med en hvit Januar. 

Medievalget var strategisk og rettet mot å ut til flest mulig gjennom kostnadseffektive digitale plattformer. Vi brukte kanaler som Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat som gir høy rekkevidde og lav kost per tusen visninger. Budskapene ble tilpasset hver kanal for å sikre relevans og kontekst 

Vi utviklet egne budskap mot treningssentre med fokus treningsgevinster og mot økonominettsider som fremhevet de økonomiske fordelene ved å kutte ut alkohol. 

I tillegg annonserte vi nisjeplattformer som boligog bilseksjoner Finn.no. Kampanjen inkluderte også generelle annonser distribuert gjennom brede mediekanaler som Schibsted, Aller og Amedia. 

Samspillet mellom medievalg og budskapsutforming sikret både bred dekning og økt relevans 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.