Evo Elsykler

DM på radio

En elektrisk lastesykkel kan fint erstatte en varebil. I alle fall hvis du stort sett leverer varer i byen. Sammen med EVO Elsykler valgte vi ut noen av bedriftene som hver eneste dag står og stamper i kø i Oslo Sentrum. I disse bedriftene søkte vi oss frem til rett person, og laget et personlig budskap til vedkommende.

Først fikk personen en DAB-radio som sto ferdig innstilt på P4. Samtidig fulgte en beskjed om å skru på radioen et bestemt klokkeslett. Det lytterne av P4 da fikk høre, var en helt unik radioreklame – bare til denne ene personen.

 Ganske enkelt en DM på radio.

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.