I briefen vi fikk fra kunden var det ønske om å snakke om brukssituasjoner, tittelutvalg (spesielt norske bøker), enkelhet og at tjenesten passer for hele familien. I tillegg måtte det være mulig å fronte kampanjebudskap som 14 dager gratis, kjøp av gavekort osv.
Vi valgte å løse dette med et radiokonsept som både kunne by på vareprøver, samtidig som det tydelig fremmet Storytels navn og egenskaper.
Dette gjorde vi gjennom å skrive utdrag fra liksom-bøker i ulike sjangere. Disse tekstene ble fremført av skuespillere som faktisk leser bøker for Storytel.
Selv om vi ikke kunne si alt i hver eneste spot, ønsket vi at helheten skulle romme alt som kunden måtte ha på hjertet – uten at vi forlot universet lydbok.
Kampanjen var på pallen tre ganger i konkurransen Sølvmikken, og ble i tillegg belønnet med Sølv i kategorien Audio ved Gullblyanten 2021.
Hengekøye
Husarbeid
Bilturen
I siste liten
Hagearbeid
Skøytetur
Rolige barn
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607