Jakob Ingebrigtsen og Mercedes-AMG spiller hovedrolllene i vår nye film

Jakob Ingebrigtsen og Mercedes-Benz deler samme ambisjon: Alt kan forbedres. Alltid.

Jakob er ikke bare lidenskapelig opptatt av løping, men også av bil – og da særlig Mercedes-Benz. Og selv om løping og bilkjøring foregår på to ulike baner, knyttes vi sammen av felles høye ambisjoner og et utrettelig fokus på detaljer som kan forbedres. Dette ble også selvfølgelig utgangspunktet for den nye reklamefilmen, sier Heidi Aasen, markedskonsulent hos Mercedes-Benz Norge.

Filmen er laget av Aparent med Stian Andersen på regi og ble filmet over tre lange dager på Bislet stadion, i Gyldenløvesgate og på Rudskogen.

Filmen tar utgangspunkt i det som forener de to. Jakob Ingebrigtsen omtales ofte som en maskin, og er det nærmeste man kommer en Mercedes-AMG. Både med tanke på ytelse og et utrettelig fokus på forbedring.

Ønsker du mer informasjon?

Birgitte Christensen
+47 928 01 546

Birgitte Christensen

Andre arbeider fra Atyp:

Fjordland redder dagen igjen

Fjordland redder dagen igjen

I en verden der omgivelsene krisemaksimerer, fremstår Fjordland-brukeren ubekymret og avslappet. Slik kan man enkelt forklare konseptet som vant gull i ANFO Effekt for 2023. Mange har sett den lille ballerinaen som forestilte seg hvordan livet ble lagt i grus. Nylig fikk denne filmen sin oppfølger. Denne gangen er det en liten hund som står for krisemaksimeringen.

read more
Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atypisk mediebruk gir full treff for Hafslund

Under høstens PropTech Summit testet Hafslund en ny reklamebærer for å løfte fjernvarme høyere på agendaen: to av Norges største reklameskjermer, strategisk plassert i glasshallen på Construction City – midt blant bransjens beslutningstakere.