Kort og enkelt: Sånn digitaliseres verdikjeden i strømmarkedet

I forbindelse med Digitaliseringskonferansen hadde Elhub behov for en kort introduksjonsfilm som de kunne bruke i foredraget sitt «Setter energikrisen fart på datadelingen?»

Elhub digitaliserer verdikjeden i strømmarkedet vårt, men det kan være vanskelig å forstå nøyaktig hva dette innebærer. Vår oppgave ble derfor å forklare dette på en enkel og kortfattet måte med en film på rundt tre minutter.

Etter et kort briefingmøte med Elhub, satt vi i gang med idémyldring der vi fant ut hva som var mest relevant å ha med i introduksjonsfilmen, slik at flest mulig ville forstå hva Elhub er og gjør. Når dette var i boks, utviklet vi et manus som vi tok med oss inn i studioet vårt, der vi spilte inn voice-over og filmet intervjuer med representanter fra Elhub og Gurusoft, som er en av bedriftene som benytter Elhubs måledata i det de tilbyr. Avslutningsvis klippet vi dette sammen med animasjoner, stockbilder og musikk, og nedenfor kan du se resultatet.

Andre arbeider fra Atyp:

10 av 10 hos Skatteetaten!

Vi beholder Skatteetatens reklamekonto etter å ha vunnet en tøff konkurranse mot Bloom Oslo, Morgenstern, Publicis og Try Råd.

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!