Fornøyde strømkunder tenker ikke på strøm

Som markedsleder i Oslo og Viken har Hafslund Strøm et ønske om å være synlige og til stede i folks bevissthet. Dette skaper både mer fornøyde og lojale kunder, samtidig som det også gjør nysalg enklere. I den senere tiden har disse parameterne gått i feil retning. Hafslund Strøm ville derfor ha en kampanje som ble lagt merke til og som snakket om noe mer enn bare billig strøm.

Til tross for hva en rekke strømaktører virker å tro, så går ikke folk rundt og tenker på strøm. Og hvis de først skulle tenke på strøm, er det mest sannsynlig fordi de er misfornøyde med leverandøren sin.

Denne innsikten ønsket vi å benytte i kampanjen vi skulle lage. Ved å vise at vi forstår hvordan folk faktisk lever livene sine, ville vi forsøke å styrke vår tillit og troverdighet hos potensielle og eksisterende kunder i Oslo og omegn.

compressed_digi utendørs.jpg
compressed_utendørs02.jpg

Kampanjen for Hafslund Strøm spiller på hva vanlige folk kan tenke på i stedet for strøm.

compressed_avis.jpg

Den viser et utvalg betraktninger som kanskje kan vekke litt humring eller undring hos publikum, samtidig som vi også er tydelige på at Hafslund Strøm brenner for å holde kundene sine fornøyde.

En mengde ulike løsninger ble laget for avis, utendørs, sosiale medier, digitale bannere og nett-tv.

Kampanjen er løst i samarbeid med Tinagent og Både Og.

compressed_utendørs01.jpg

resized_compressed_image_V2.png

Ønsker du mer informasjon? Marius Jensen +47 900 19 870

Marius Jensen