Kategori:

Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp

Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.

Morten Micalsen startet det nye året som rådgiver og partner hos Atyp. Etter et par år på hjemmekontor i teknologibransjen, fant jeg ut at teknologi er interessant, men kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest.

At det ble Atyp er ikke helt tilfeldig. Allerede i 2014, mens jeg var administrerende direktør i mediebyrået Mindshare, forsøkte jeg å kjøpe Futatsu, for å skape et byrå som Atyp – et fullservice reklame- og mediebyrå, som i samme hus – under samme tak, evner å integrere strategi, kreativitet, design, media og teknologi, for å levere best mulig effekt til moderne norske annonsører. En real utfordring som er enklere å få til, dersom man lager det fra scratch, sier Micalsen.

Jeg har kjent Morten i mange år, og er veldig fornøyd med at Atyp har fått Morten sin kompetanse og erfaring med på laget. Per i dag er Atyp rangert som et av Norges 5 beste byråer på effektiv kommunikasjon, og med ambisjoner om å bli enda mer toneangivende, passer Morten perfekt, sier daglig leder Hågen Pettersen.

Med rådgiverbakgrunn fra analyse- og reklamebyråer, kombinert med mer enn 10 år samlet erfaring som administrerende direktør, i henholdsvis mediebyrået Mindshare og TV-gruppen TV3/Viasat4/TV6, vil Morten være et tilskudd til vår ambisjon om å tilby moderne annonsører bedre effekt for markedsbudsjettet, avslutter Pettersen.

Som for mange andre, har et par år på hjemmekontor vært ganske bevisstgjørende for meg, når det gjelder hva jeg trives aller best med. Kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest, og jeg gleder meg til å jobbe sammen med norske annonsører som tror på samspillet mellom kreativitet og effektiv mediedistribusjon som virkemiddel til vekst, avslutter Morten Micalsen.

Dersom du har premium abonnement på Kampanje.com, kan du lese presseomtalen her: https://www.kampanje.com/premium/januar-2022/innsikt/morten-micalsen-tilbake-i-byrabransjen—ligger-mitt-hjerte-narmest/

 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Samsnakka om alkohol?
Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.

read more
Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.

Praksisteam på besøk

De siste månedene har vi vært så heldige å ha Caroline og Gjon på besøk hos oss.