Kategori:

Tidligere TV3-sjef blir partner i Atyp

Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.

Morten Micalsen startet det nye året som rådgiver og partner hos Atyp. Etter et par år på hjemmekontor i teknologibransjen, fant jeg ut at teknologi er interessant, men kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest.

At det ble Atyp er ikke helt tilfeldig. Allerede i 2014, mens jeg var administrerende direktør i mediebyrået Mindshare, forsøkte jeg å kjøpe Futatsu, for å skape et byrå som Atyp – et fullservice reklame- og mediebyrå, som i samme hus – under samme tak, evner å integrere strategi, kreativitet, design, media og teknologi, for å levere best mulig effekt til moderne norske annonsører. En real utfordring som er enklere å få til, dersom man lager det fra scratch, sier Micalsen.

Jeg har kjent Morten i mange år, og er veldig fornøyd med at Atyp har fått Morten sin kompetanse og erfaring med på laget. Per i dag er Atyp rangert som et av Norges 5 beste byråer på effektiv kommunikasjon, og med ambisjoner om å bli enda mer toneangivende, passer Morten perfekt, sier daglig leder Hågen Pettersen.

Med rådgiverbakgrunn fra analyse- og reklamebyråer, kombinert med mer enn 10 år samlet erfaring som administrerende direktør, i henholdsvis mediebyrået Mindshare og TV-gruppen TV3/Viasat4/TV6, vil Morten være et tilskudd til vår ambisjon om å tilby moderne annonsører bedre effekt for markedsbudsjettet, avslutter Pettersen.

Som for mange andre, har et par år på hjemmekontor vært ganske bevisstgjørende for meg, når det gjelder hva jeg trives aller best med. Kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest, og jeg gleder meg til å jobbe sammen med norske annonsører som tror på samspillet mellom kreativitet og effektiv mediedistribusjon som virkemiddel til vekst, avslutter Morten Micalsen.

Dersom du har premium abonnement på Kampanje.com, kan du lese presseomtalen her: https://www.kampanje.com/premium/januar-2022/innsikt/morten-micalsen-tilbake-i-byrabransjen—ligger-mitt-hjerte-narmest/

 

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen ansattfoto

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.