Kategori:

Tidenes el-bilferie med nye EQC!

Er el-bilen troverdig som en fullverdig erstatter for fossilbilen?

Mercedes-Benz EQC har solgt godt siden den kom på markedet i 2019. Imidlertid finnes det flere potensielle el-bilkjøpere som sitter på gjerdet, grunnet spørsmål om el-bilens troverdighet som en fullverdig erstatter for fossilbilen.

Vår oppgave var å bevise at Mercedes-Benz EQC gjør seg godt som feriebil også.

Løsningen ble konseptet «Hurtigladeruten». Gjennom printannonser og sosiale medier søkte vi etter deltagere som ønsket å prøvekjøre nye EQC på en av våre tre spesialdesignede opplevelsesreiser langs norskekysten.

Innhold fra vinnerne

De utvalgte ble bedt om å dokumentere reisen sin underveis. Innholdet skal brukes utover året for å vise resten av befolkningen hvor fantastisk det er å dra på ferie med en EQC.

Kampanjeside

Vi satt også opp innhold på Mercedes-Benz norge sin kampanjeside hvor potensielle deltakere kunne melde seg på. Denne ble brukt som landingsside for både trykk og sosiale medier. Etter at reisene var utført ble det lagt ut reisebrev fra de tre rutene.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Er nettsiden din i ferd med å bli usynlig?

Hvordan du holder deg synlig når AI endrer spillereglene