Kategori:

Si hei til Birgitte 👋

Atyp er glade for Ä kunne presentere dere for vÄr fÞrste kvinnelige rÄdgiver.

Birgitte Christensen kom til oss fra Facebook Dublin og hadde sin fÞrste dag hos oss 17. november som strategisk rÄdgiver for blant andre Mercedes-Benz. 

Hun har bred erfaring som digital rÄdgiver, merkevare- og kommunikasjonsstrateg, i tillegg til prosjektledelse, for anerkjente byrÄer som JCP Nordic og SMFB Engine.

Vi er veldig glade for at Birgitte Ăžnsket Ă„ bli en del av Atyp-teamet. Å supplere vĂ„rt rĂ„dgiverteam med en strateg av Birgittes kaliber, styrker husets medie- og reklamekompetanse, avslutter HĂ„gen Pettersen, daglig leder i Atyp.

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av Ä skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om Ä pÄvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for Ä hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan pÄvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier pÄ fullbooket frokostseminar

PÄ frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for Ä pÄvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler pÄ de 8 nudging teknikkene som ble presentert pÄ seminaret.