Kategori:

Hurra! To bronse til Atyp i Ă„rets Gulltaggen đŸ„ł

Torsdag stakk vi av med to bronse under prisutdelingen i Ärets Gulltaggen for arbeidene «NAV IT» for NAV, og «Trange rom pÄ trange flater» for Skatteetaten.

– Jeg er utrolig stolt og fornĂžyd med resultatet fra gĂ„rsdagens prisutdeling. Å ta med hjem to bronse for arbeidene vĂ„re med NAV og Skatteteaten er en fantastisk anerkjennelse av teamets harde arbeid og dedikasjon. Det viser at vi fortsetter Ă„ levere kreative og effektive lĂžsninger for kundene vĂ„re i offentlig sektor, sier daglig leder i Atyp, HĂ„gen Pettersen.

For NAV ble det bronse i kategorien «Kampanje».

For Skattetaten ble det bronse i kategorien «Enkeltarbeid».

Les mer om de prisvinnende arbeidene her:
NAV IT
Skatteetaten, Trange rom pÄ trange flater

Ønsker du mer informasjon?

Svein Larsen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av Ä skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om Ä pÄvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for Ä hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan pÄvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier pÄ fullbooket frokostseminar

PÄ frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for Ä pÄvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler pÄ de 8 nudging teknikkene som ble presentert pÄ seminaret.