Kategori:

God jul 🎄

Fra og med lille julaften tar vi i Karlstadgata 11 en etterlengtet juleferie. Vi Þnsker deg en riktig god jul og et godt nyttÄr. Vi sees til neste Är!

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av Ä skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om Ä pÄvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for Ä hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan pÄvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnÄr vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot hĂžyre hjernehalvdel i stĂžrre grad engasjerer fĂžlelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv pĂ„ lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi pĂ„ forskjellene i evne til Ă„ generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis hĂžyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier pÄ fullbooket frokostseminar

PÄ frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for Ä pÄvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler pÄ de 8 nudging teknikkene som ble presentert pÄ seminaret.