Atyp satser stort på content media!

I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.

I et marked hvor innholdsmarkedsføring har økt med 1 milliard i løpet av det siste året, står Atyp nå klare med en content-stab på 15 personer. Ambisjonen er å øke kvaliteten på innhold som produseres til annonsørenes egne og sosiale kanaler.

– Tallene viser oss at annonsørers muligheter for økt effekt, i stor grad ligger i å heve kvaliteten på det de produserer. Rett og slett lage bedre innhold som flere legger merke til og bruker tid på. Dette ønsker vi å hjelpe dem med, sier Pettersen.

Annonsørenes hverdag er i stadig større grad preget av behovet for å være always-on. Dette krever produksjon av mye innhold, ofte med korte tidsfrister. Med en egen stab bestående av innholdskreatører, videoprodusenter, motion-, UX-, fullstack- og front-end designere er målsetningen å tilby innholdsproduksjoner som gir mer effekt for hver annonsekrone.

– De siste månedene har vi derfor bygget et eget videostudio og podkast-rom her i Karlstadgata 11, forteller Pettersen.

– Et nytt og større studio åpner for å gjøre mer videoproduksjon inhouse – og det er jo stas! Vi har også fått en flunkende ny videoprodusent med oss på laget, og han kommer inn med kompetanse og en bred erfaring, forteller innholdsprodusent Silje Bruvik.

– Nå gleder vi oss stort til å tilby kundene våre flere videoproduksjoner av høy kvalitet i tiden som kommer!

 

Content media-gjengen til Atyp:

Contech media menneskene

Fra venstre: Eirik Burhol, Lars Sæhli Karlsen, Ludvig Fjellberg, Erlend Ringseth, Marius Olsen, Cathrine Nygaard, Pedro Táboas, André Thorsen, Silje Bruvik, Henrik Leikarnes, Per Gunnar Lund-Vang, Eivind Siljan, William Grøslie, Kjell Gabrielsen og Anine Iversen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Nyhetsbrev juni 2022
Nyhetsbrev juni 2022

Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...

read more
Vår miljøpolicy
Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.

read more

Nyhetsbrev juni 2022

Pallplasseringer i Sølvmikken! Radiospottene om sammenslåingen av Fortum og Hafslund Strøm tok 1. plassen i Sølvmikken i april. Mens 3. plassen...

Tusen digitale skjermer fra Posten til Bufdir

Kampanjen «Tusen spørsmål til de tusen hjem» sikret Bufdir seieren i Årets Markedsfører 2021 og ble belønnet med fire gull i årets Gullblyanten.

Vår miljøpolicy

I Atyp er vi opptatt av at vi i vår arbeidshverdag bidrar til en mer bærekraftig by. Det var derfor naturlig for oss å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.