Atyp satser stort på content media!

I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.

I et marked hvor innholdsmarkedsføring har økt med 1 milliard i løpet av det siste året, står Atyp nå klare med en content-stab på 15 personer. Ambisjonen er å øke kvaliteten på innhold som produseres til annonsørenes egne og sosiale kanaler.

– Tallene viser oss at annonsørers muligheter for økt effekt, i stor grad ligger i å heve kvaliteten på det de produserer. Rett og slett lage bedre innhold som flere legger merke til og bruker tid på. Dette ønsker vi å hjelpe dem med, sier Pettersen.

Annonsørenes hverdag er i stadig større grad preget av behovet for å være always-on. Dette krever produksjon av mye innhold, ofte med korte tidsfrister. Med en egen stab bestående av innholdskreatører, videoprodusenter, motion-, UX-, fullstack- og front-end designere er målsetningen å tilby innholdsproduksjoner som gir mer effekt for hver annonsekrone.

– De siste månedene har vi derfor bygget et eget videostudio og podkast-rom her i Karlstadgata 11, forteller Pettersen.

– Et nytt og større studio åpner for å gjøre mer videoproduksjon inhouse – og det er jo stas! Vi har også fått en flunkende ny videoprodusent med oss på laget, og han kommer inn med kompetanse og en bred erfaring, forteller innholdsprodusent Silje Bruvik.

– Nå gleder vi oss stort til å tilby kundene våre flere videoproduksjoner av høy kvalitet i tiden som kommer!

 

Content media-gjengen til Atyp:

Contech media menneskene

Fra venstre: Eirik Burhol, Lars Sæhli Karlsen, Ludvig Fjellberg, Erlend Ringseth, Marius Olsen, Cathrine Nygaard, Pedro Táboas, André Thorsen, Silje Bruvik, Henrik Leikarnes, Per Gunnar Lund-Vang, Eivind Siljan, William Grøslie, Kjell Gabrielsen og Anine Iversen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more
Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more

Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

Atyp + Bufdir = Sølvfisk 🐟

Filmen «Den utenkelige overgangen», som vi laget for Bufdir og fosterhjem.no har blitt premiert med Sølvfisken for mars.

Vi flytter – fra K11 til TM11

Etter nærmere 15 år i Karlstadgata 11, har vi funnet et nytt sted å bo!