Atyp satser stort på content media!

I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.

I et marked hvor innholdsmarkedsføring har økt med 1 milliard i løpet av det siste året, står Atyp nå klare med en content-stab på 15 personer. Ambisjonen er å øke kvaliteten på innhold som produseres til annonsørenes egne og sosiale kanaler.

– Tallene viser oss at annonsørers muligheter for økt effekt, i stor grad ligger i å heve kvaliteten på det de produserer. Rett og slett lage bedre innhold som flere legger merke til og bruker tid på. Dette ønsker vi å hjelpe dem med, sier Pettersen.

Annonsørenes hverdag er i stadig større grad preget av behovet for å være always-on. Dette krever produksjon av mye innhold, ofte med korte tidsfrister. Med en egen stab bestående av innholdskreatører, videoprodusenter, motion-, UX-, fullstack- og front-end designere er målsetningen å tilby innholdsproduksjoner som gir mer effekt for hver annonsekrone.

– De siste månedene har vi derfor bygget et eget videostudio og podkast-rom her i Karlstadgata 11, forteller Pettersen.

– Et nytt og større studio åpner for å gjøre mer videoproduksjon inhouse – og det er jo stas! Vi har også fått en flunkende ny videoprodusent med oss på laget, og han kommer inn med kompetanse og en bred erfaring, forteller innholdsprodusent Silje Bruvik.

– Nå gleder vi oss stort til å tilby kundene våre flere videoproduksjoner av høy kvalitet i tiden som kommer!

 

Content media-gjengen til Atyp:

Contech media menneskene

Fra venstre: Eirik Burhol, Lars Sæhli Karlsen, Ludvig Fjellberg, Erlend Ringseth, Marius Olsen, Cathrine Nygaard, Pedro Táboas, André Thorsen, Silje Bruvik, Henrik Leikarnes, Per Gunnar Lund-Vang, Eivind Siljan, William Grøslie, Kjell Gabrielsen og Anine Iversen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen, daglig leder

Andre lignende artikler:

Hjelp med sosiale medier?
Hjelp med sosiale medier?

Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!

read more
En helt ekte tidsmaskin
En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.

read more

Hjelp med sosiale medier?

Vi er en fleksibel og allsidig gjeng. Enten du trenger en sparringspartner, noen som håndterer alt, eller kanskje noe midt i mellom – vi hjelper deg med å nå målene dine uansett. Her får du se en oppsummering av det vi har laget den siste tiden!

Et lite blikk tilbake på 2021

I det andre året med pandemi passerte Atyp 145 millioner i omsetning.

En helt ekte tidsmaskin

Vanligvis er det internasjonalt produsert materiell som gjelder for lanseringene til markedssjef Audun Hermansen og Mercedes-Benz Norge. Men av og til kommer det biler som krever helt spesiell behandling. Helt nye EQS er en slik bil.