Atyp satser stort på content media!

I 2019 sa 67 % av norske annonsører at de ville satse mer på innhold i egne og sosiale kanaler. Da kunne ikke vi la korona stoppe oss fra å styrke vår satsing på content, teknologi og media performance, sier daglig leder Hågen Pettersen.

I et marked hvor innholdsmarkedsføring har økt med 1 milliard i løpet av det siste året, står Atyp nå klare med en content-stab på 15 personer. Ambisjonen er å øke kvaliteten på innhold som produseres til annonsørenes egne og sosiale kanaler.

– Tallene viser oss at annonsørers muligheter for økt effekt, i stor grad ligger i å heve kvaliteten på det de produserer. Rett og slett lage bedre innhold som flere legger merke til og bruker tid på. Dette ønsker vi å hjelpe dem med, sier Pettersen.

Annonsørenes hverdag er i stadig større grad preget av behovet for å være always-on. Dette krever produksjon av mye innhold, ofte med korte tidsfrister. Med en egen stab bestående av innholdskreatører, videoprodusenter, motion-, UX-, fullstack- og front-end designere er målsetningen å tilby innholdsproduksjoner som gir mer effekt for hver annonsekrone.

– De siste månedene har vi derfor bygget et eget videostudio og podkast-rom her i Karlstadgata 11, forteller Pettersen.

– Et nytt og større studio åpner for å gjøre mer videoproduksjon inhouse – og det er jo stas! Vi har også fått en flunkende ny videoprodusent med oss på laget, og han kommer inn med kompetanse og en bred erfaring, forteller innholdsprodusent Silje Bruvik.

– Nå gleder vi oss stort til å tilby kundene våre flere videoproduksjoner av høy kvalitet i tiden som kommer!

 

Content media-gjengen til Atyp:

Contech media menneskene

Fra venstre: Eirik Burhol, Lars Sæhli Karlsen, Ludvig Fjellberg, Erlend Ringseth, Marius Olsen, Cathrine Nygaard, Pedro Táboas, André Thorsen, Silje Bruvik, Henrik Leikarnes, Per Gunnar Lund-Vang, Eivind Siljan, William Grøslie, Kjell Gabrielsen og Anine Iversen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Er nettsiden din i ferd med å bli usynlig?

Hvordan du holder deg synlig når AI endrer spillereglene