Kategori:

Atyp henter rådgiver fra Facebook

Har en bakgrunn som passer perfekt

Birgitte Christensen forlater Facebooks hovedkontor i Dublin for å bli strategisk rådgiver hos Atyp, hvor hun får ansvar for drift- og utvikling av blant annet Mercedes-Benz sine aktiviteter i Norge.

– Det er klart det er gøy å få jobb i Karlstadgata, når du får arbeide med noen av verdens mest kjente merkevarer, og være en del av et team med imponerende meritter innenfor kreativitet og mediaeffektivitet, sier Birgitte.

Hun forteller at Atyps bredde i kompetanse på både kreativitet, teknologi og medierådgivning ble utslagsgivende for at hun valgte oss. 

– Jeg opplever at Atyp er et kreativt hybridbyrå som dekker moderne annonsørers behov for tett integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi – litt sånn som meg med min bakgrunn, sier hun.

Daglig leder i Atyp, Hågen Pettersen, er veldig fornøyd med å få Birgitte på laget. 

– Birgitte har en bakgrunn som passer perfekt i et kreativt hybridbyrå som Atyp. Med konseptuell reklamebakgrunn som strategisk merkevare- og kommunikasjonsplanner, kombinert med bred erfaring fra sosiale-, digitale- og performance medier, har Birgitte skapt seg en unik rådgiverprofil. Som rådgiver i Facebook, for de fremste nettverksuavhengige byråene i Norden, har hun også tilegnet seg solid kompetanse på hva som skal til for å skape nyskapende, datadrevne løsninger, avslutter han.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Er nettsiden din i ferd med å bli usynlig?

Hvordan du holder deg synlig når AI endrer spillereglene