Den rosa elektrikerkjeden
Private husholdninger er vant til å måtte vente på å få hjelp med håndverkertjenester innenfor el-, rør- og bygg. Å bli kjent for å tilby private husholdinger landets raskeste respons og bistand med elektrikertjenester, har potensiale til å bli populært, om det gjøres på riktig måte.
Hvilken arketype kan hjelpe oss å forstå hvem vi er?
Med ønske om å vise forståelse for hva kundene trenger, er en imøtekommende arketype mest relevant, fordi den kan bidra til at merkevaren fremstår som en utadvendt, sympatisk og ærlig tilbyder av elektrikertjenester.
Hvilken fargepalett kler arketypen best?
En gjennomgang av hva som benyttes i kategorien gir et godt utgangspunkt for å vurdere hvilken fargepalett som vil bidra til å gjøre den beste jobben. Ettersom markedsanalysene viste at færre en 1% bruker rosa som sin primærfarge, og fargen symboliserer både sjarme og omsorg, ble det naturlig å anbefale rosa. Brukt på riktig måte, vil det gjøre merkevaren både mer synlig og tilgjengelig i markedet.
Hvilket navn skal vi bruke?
Å velge riktig navn er et viktig suksesskriterium for fremtidig posisjonering av merkevaren. I atyp benytter vi en navneprosess bestående av følgende trinn:
- Mål med navnet
- Navnegenerering
- Shortlist seleksjon
- Kvantitativ rangering basert på NameScorecard
- Domenesjekk og varemerkejuridisk kontroll.
- Anbefaling
Logo og designmanual
Med primærfarge og navn på plass, ferdigstilles øvrig fargepalett, fonter og logo.
Hva skal vi si?
Selv om rask og god service ikke alltid kan sies å være bransjestandard, er det likevel ganske utslitte begreper. Derfor må vi finne vår måte å snakke om kort vei til rask respons, hele tiden: Ett problem som du kanskje trenger hjelp til? Etterfulgt av et svar der vi forteller deg hvordan du enkelt og raskt får løst det.
Trenger du elektriker? Ring 02424 og vi er der i en fei.
«Trenger du elektriker» er et variabelt element. Dette byttes ut med alle de forskjellige behovene som Boligelektrikeren er til for å løse.
«Ring 02424 og vi er der i en fei» er et fast element. Vi har valgt å alltid ha med telefonnummeret fordi det er lett å huske, samtidig som det signaliserer hurtighet og tilgjengelighet.
At det er kort vei fra problem til løsning understrekes av at setningen som beskriver løsningen alltid er plassert rett etter problemet.
I en fei, er et velkjent og folkelig uttrykk som beskriver noe som går unna raskt, uten å spesifisere tiden helt konkret. Å snakke enkelt, tydelig og litt folkelig gir lav terskel for å ta kontakt med oss.
Hvor skal vi si det?
Med egetutviklet rammeverk som grunnlag, analyserer vi oss frem til den medieplanen som vil gi mest effekt for hver investerte krone, sett i lys av hvilke kommunikasjonsoppgaver og KPIer som er av størst betydning for merkevaren.
Svært ofte handler det om å anvende mediekanaler med stor bredde for å bearbeide passive brukere for fremtidige kjøp, samtidig som man ivaretar behovet for å konvertere aktive brukere gjennom kundereisen i et performance løp, slik at medieplanen evner å fange interesse, skape interaksjon, sikre konvertering og stimulere til anbefalinger og økt lojalitet.
Google Ads kontostruktur
En god kontostruktur for betalt søk er viktig for å lykkes med en effektiv always-on plan. Sammen identifiserer vi relevante annonsegrupper, overskrifter, beskrivelser samt positive og eventuelt negative søkord.
Google Datastudio
Et operativt datastudio gir deg best mulig beslutningsstøttegrunnlag for optimalisering av annonsemidlene.
Vi skreddersyr datastudio ift til dine behov, slik at du og dine partnere kan se hvordan det går med deres investeringer, i lys av deres viktigtste mål og KPI’er.
Trenger du bistand med din idé?
Om du tror på strategisk kreativitet som virkemiddel til vekst, så er det bare å ta kontakt. atyp er et kreativt fullservice byrå, som er på jobb for å levere alt en moderne annonsør trenger.
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607