Den nye avtalen har en totalramme på inntil 30 millioner kroner over to år, med opsjon på forlengelse i ytterligere to år.
– Når Skatteetaten etter en grundig prosess kårer oss som vinner i konkurranse med landets beste byråer, er det all grunn til å være veldig, veldig happy, sier Hågen.
Leverandør | Pris | Vektet 30 % | Kvalitet | Vektet 70 % | Totalt |
Atyp | 10,00 | 3,0 | 10,00 | 7,0 | 10,00 |
Try Råd | 9,71 | 2,91 | 9,81 | 6,87 | 9,78 |
Bloom Oslo | 9,25 | 2,77 | 9,55 | 6,68 | 9,46 |
Morgenstern | 8,06 | 2,42 | 9,86 | 6,90 | 9,32 |
Publicis | 9,79 | 2,94 | 8,53 | 5,97 | 8,91 |
Atyp fikk toppscore i både pris og kvalitet i anbudskonkurransen.
– Å få fortsette samarbeidet med en profesjonell og hyggelig kunde som Skatteetaten betyr mye. Da meldingen kom, sto jubelen høyt i taket, legger han til.
Kommunikasjonsdirektør i Skatteetaten, Astrid Mjærum, forteller at konkurransen var jevn, men at Atyp leverte gjennomgående den beste besvarelsen.
– Atyp svarte oppgavene med den mest presise og tydelige tilnærmingen. Vi er takknemlige for arbeidet som alle byråene la ned i konkurransen, og nivået var generelt veldig godt, sier hun.
Atyp beholder også mediekontoen hos Skatteetaten, noe Pettersen ser klare fordeler med.
– Når reklame- og medietjenester samordnes i samme byrå, blir kommunikasjonsarbeidet mer effektivt, budskapene blir skarpere, og kundene får enda bedre effekt for hver markedsføringskrone, avslutter Pettersen.
Samarbeidet starter etter sommerferien med blant annet planlegging av kommunikasjon rundt skattekort og arbeidsgiverprofilering.
Ønsker du mer informasjon?
Hågen Pettersen
haagen@atyp.no
+47 982 57 607
