Kort og enkelt: Sånn digitaliseres verdikjeden i strømmarkedet

I forbindelse med Digitaliseringskonferansen hadde Elhub behov for en kort introduksjonsfilm som de kunne bruke i foredraget sitt «Setter energikrisen fart på datadelingen?»

Elhub digitaliserer verdikjeden i strømmarkedet vårt, men det kan være vanskelig å forstå nøyaktig hva dette innebærer. Vår oppgave ble derfor å forklare dette på en enkel og kortfattet måte med en film på rundt tre minutter.

Etter et kort briefingmøte med Elhub, satt vi i gang med idémyldring der vi fant ut hva som var mest relevant å ha med i introduksjonsfilmen, slik at flest mulig ville forstå hva Elhub er og gjør. Når dette var i boks, utviklet vi et manus som vi tok med oss inn i studioet vårt, der vi spilte inn voice-over og filmet intervjuer med representanter fra Elhub og Gurusoft, som er en av bedriftene som benytter Elhubs måledata i det de tilbyr. Avslutningsvis klippet vi dette sammen med animasjoner, stockbilder og musikk, og nedenfor kan du se resultatet.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.