Kategori:

Ny prosjektleder til Atyp 

Det er stadig behov for forsterkninger i Karlstadgata 11, og den siste inn døra er prosjektleder Karoline Jakobsen.

Daglig leder i Atyp, Hågen Pettersen, forteller at han er svært fornøyd med å få Karoline Jakobsen som en del av Atyp-laget. – Karoline er en solid prosjektleder som har akkurat den profilen vi har vært på leting etter. I tillegg har hun allerede vist seg å være en blid og hyggelig kollega som har glidd fint inn i miljøet her på Atyp. 

Etter bachelor i PR og kommunikasjonsledelse ved BI, var Karoline sentral i oppbyggingen av MESH. Som Hospitality Manager hadde hun ansvaret for å etablere og drifte husets eventavdeling, restaurant og bar.  Veien gikk så videre til TINE, 6. Sans og etter hvert Something Good, før hun i januar startet som prosjektleder her hos oss. I Atyp vil hun først og fremst jobbe med Mercedes-Benz. 

– Jeg har fulgt med på Atyp siden oppstarten. Selv om byrået ikke er så gammelt, er det bygget på to solide miljøer. Jeg opplever det som en samling av veldig stødige mennesker som jeg gleder meg til å bli bedre kjent med, forteller Karoline. 

– I tillegg synes jeg det er spennende å jobbe på tvers av disipliner. At Atyp både er et reklamebyrå og et mediebyrå ser jeg som et stort pluss.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Er nettsiden din i ferd med å bli usynlig?

Hvordan du holder deg synlig når AI endrer spillereglene