Fagskolene på Østlandet

Hvordan seks skoler fremstår sterkere med en felles stemme

Fagskolene på Østlandet ble startet som et markedsføringssamarbeid mellom Fagskolen i Telemark, Fagskolen i Østfold, Fagskolen i Vestfold, Fagskolen i Oslo og Akershus, Fagskolen Innlandet og Fagskolen Tinius Olsen (Buskerud). Bakgrunnen for samarbeidet var et ønske om en tydeligere profil i markedet og gjennom dette oppnå økt kjennskap og forbedret omdømme av fagutdanning generelt og Fagskolene på Østlandet spesielt.

For å kunne levere på målet om økt tydelighet og bedre omdømme ble det besluttet å samle seks skoler med hver sin profil og ulike nettsider, under en felles profil, et enhetlig kommunikasjonskonsept. Det var også åpenbart at et felles publiseringsystem (CMS) for alle seks skoler var nødvendig for å klare å skape en felles identitet på nett, samtidig som hver skoles særpreg måtte ivaretas.

Det endelige forretningsmålet var økt søkertall til alle de seks skolene som er en del av Fagskolene på Østlandet.

Utdanning handler i bunn og grunn om fremtiden. Både for deg selv og for samfunnet. Norge har videre et stort og økende behov for fagutdannede spesialister og fagutdanningen representerer et godt alternativ for de som ikke ønsker en akademisk utdannelse. Fagskolene er således viktige både i et samfunnsperspektiv og et personlig perspektiv. Med denne innsikten landet vi på en felles plattform for kommunikasjonen: «Fremtiden ser lys ut for deg med høyere yrkesfaglig utdanning».

En ny felles profil for fagskolene som utgjør Fagskolene på Østlandet ble lansert samtidig med nye nettsider på en ny plattform og filmer for digitale kanaler.

En ny og felles nettside bygget på samme plattform gjør skolene tydeligere i markedet og gjør det enklere for skolene å samarbeide og dele innhold.

Som en del av prosjektet ble det laget nytt messemateriell og en ny felles katalog.

Vi laget en hovedfilm og fire filmer rettet mot utdanning innen helsefag, miljøfag, tekniske fag og lederutdanning.

Hver fagskole har et eget uttrykk innenfor den samme profilen.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.