Kategori:

Statnett og Elhub søker de riktige kandidatene

Statnett og datterselskapet Elhub er i stadig utvikling, og søker derfor utviklere, og en rekke andre IT-hoder.

For å finne de riktige kandidatene har vi laget en rekrutteringskampanje for begge selskapene. Oppgaven var lik – finn de flinkeste folkene. Sluttresultatet viste seg derimot å bli forskjellig. Aktørene er essensielle for elektrifiseringen av Norge, og dette ønsket vi å løfte frem i begge løsningene.

For Elhub var det det et viktig poeng å løfte frem at et relativt lite IT-miljø har stor betydning for hele Norge. I videoene får vi se nesten alle Elhub-ansatte, satt sammen i en digital mosaikk.

For de som jobber med strøm blir det ikke mindre å gjøre i fremtid kanskje heller tvert i mot. Det var nettopp dette Statnett ønsket å fortelle.

Alt er laget internt hos Atyp: 3D-animasjon, videoopptak og ferdigstilling.

Svein Larsen var rådgiver, Eirik Burhol, May Linn Michaelsen og Ludvig Fjellberg kreatører, Marius Olsen filmfotograf og Carl-Erik Engelstad sto for 3D/animasjoner.

Andre lignende artikler:

Av-og-til velger Atyp
Av-og-til velger Atyp

I en nylig avsluttet byråkonkurranse ble det klart at Atyp i årene som kommer skal løse kommunikasjonen som skal hjelpe foreldre å ta praten med ungdom om alkohol. Målet er å bidra til å utsette debutalderen og redusere risikofylt alkoholbruk.

read more

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.