Barnekreftforeningen velger Atyp

Tidligere i år gjennomførte Barnekreftforeningen en reklamepitsj der de valgte Atyp som sitt nye reklame- og mediebyrå. Første resultat av dette samarbeidet er nå klart.

– Vi er en liten aktør med store ambisjoner, og må hele tiden bruke midlene våre smart. Dette opplevde vi at Atyp virkelig tok på alvor. Fra første møte viste Atyp en genuin interesse for å sette seg inn i vår verden, sier leder marked, kommunikasjon og HR i Barnekreftforeningen, Line L. Uppard.

Rådgiver Marius Jensen hos oss kan bekrefte at kjemien har vært god fra start.

– Vi er selvfølgelig både glade og ydmyke for å få jobbe med Barnekreftforeningen. Dette er dyktige mennesker i en ambisiøs organisasjon som går foran i kampen for en svært viktig sak. Det er noe vi gleder oss stort til å få være med på, sier rådgiveren i Atyp.

Barnekreftforeningens mål er at ingen barn skal dø av kreft. Årets julekampanje viser at foreningen kjemper for alle de øyeblikkene små barn har til gode å oppleve.

– Det har vært en fornøyelse å se hvordan alle vil stille opp for denne saken. Alt fra produksjonsbyrå, aktører og stab har strukket seg langt for å få i mål prosjektet. Det samme gjelder også for Highasakite, som står for musikken, avslutter Marius Jensen.

Filmene er produsert av Både Og med Andres Heger-Bratterud på regi.

Ønsker du mer informasjon?

Marius Jensen

Andre lignende artikler:

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame
Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

read more

10 vitenskapelig dokumenterte snarveier til reklameeffekt

I Atyp er vi mer enn gjennomsnittlig opptatt av å skape effekt. Effekt handler i de fleste tilfeller om å påvirke adferd, og vi lener oss derfor mot adferdspsykologien for å hente kunnskap og inspirasjon til hvordan vi mest effektivt kan påvirke adferd i en gitt situasjon.

Karakterdreven historiefortelling oppnår vesentlig bedre oppmerksomhet enn forklarende reklame

Det er godt dokumentert at reklame rettet mot høyre hjernehalvdel i større grad engasjerer følelser, huskes bedre og derfor er mer effektiv på lang sikt enn reklame rettet mot venstre hjernehalvdel (Se f.eks. Orlando Wood, Lemon – how the advertising brain turned sour). I denne analysen ser vi på forskjellene i evne til å generere oppmerksomhet mellom filmer som aktiviserer henholdsvis høyre og venstre hjernehalvdel.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.