Mercedes-Benz

Lansering av den første elektriske varebilen fra Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eVito er den første elektriske varebilen fra Mercedes-Benz. Vi visste at mange satt og ventet på en premium varebil med elektrisk drift. Vår jobb var først og fremst å få deres oppmerksomhet.
MercedesBenz_evito_lade

På radio er det mange som har lyst til å si veldig mye. Vi hadde også mye på hjertet, men ønsket mest av alt å tilføre mer energi. Mercedes-Benz er kvalitet, så konseptet fikk navnet «Endelig er kvalitet blitt elektrisk».

Vi festet elektrosjokkutstyr på skuespillere og en bilselger. Deretter fikk vi dem til å lese opp egenskapene ved nye evito samtidig som vi ga de støt underveis. Seansen ble også dokumentert til bruk i sosiale medier.

MercedesBenz_evito_shock

I tillegg til ordinære spotter utviklet vi også sponsorvignetter, hvor skuespilleren som leser opp sponsorene fikk støt når han leste opp Mercedes-Benz Vito. Og vi gjorde en aktivitet med Radio Rock podkasten «Stå opp» hvor Podkast deltakerne fikk støt når de svarte feil på en quiz.

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.