Skatteetaten velger Atyp!

Etter en anbudsrunde hvor syv byråer var involvert, har Skatteetaten valgt oss som sitt nye reklamebyrå. Det er vi utrolig stolte av.

– Vi mottok i alt syv tilbud. Evalueringen av tilbudene er gjennomført og vi har besluttet å inngå rammeavtale med Atyp AS, som var det byrået som etter en totalvurdering hadde det beste tilbudet, sier kommunikasjonsdirektør Astrid Bugge Mjærum i Skatteetaten.

Etaten begrunner valget sitt slik: «De tilbyr et bredt sammensatt og strategisk sterkt kjerneteam som består av svært erfarne ressurser, inkludert flere av byråets partnere, og hvor flere har jobbet sammen over lengre tid. Atyp fremstår som et sterkt, analytisk, helhetlig og framoverlent reklame- og kommunikasjonsbyrå. De har gode refleksjoner rundt det å flytte kommunikasjonsfokus fra tall til verdier, og hvordan det kan skape positiv oppmerksomhet dersom Skatteetaten spiller sterkere på følelser i sin kommunikasjon. Videre viser de en gjennomtenkt og relevant tilnærming til hvordan de anbefaler å formidle Skatteetatens emosjonelle verdier kombinert med pliktig brukerinformasjon, skriver etaten.»

Jubelen stod i taket da nyheten ble kjent, og det er veldig hyggelig at vi får en aktør som er så viktig for samfunnet inn på huset. Vi kan naturligvis ikke røpe alt for mye av planene for etaten fremover, men at det blir full fart fra start er det ingen tvil om. Det ligger noen faglig stimulerende oppgaver fremfor både oss og Skatteetaten, og det er en bra gjeng som er satt til å løse det.

Alexander Mostue er rådgiver, Sonja Njølstad er prosjektleder, mens de to teamene Trond Vestengen og Dagmar Kollstrøm, og Ulrik Waagsether og Sindre V. Foss, skal stå for det kreative arbeidet.

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre lignende artikler:

Godt å bare få det servert
Godt å bare få det servert

Fjordland har tidligere fokusert på produktserier og enkeltprodukter i markedsføringen sin. I det nye knippet med reklamefilmer er målet å tydeligjøre merkevaren, samt gjøre den lettere tilgjengelig på tvers av de ulike situasjonene der Fjordland kommer til unnsetning i hverdagen.

read more
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted
Det er mye å tjene på å handle reklame og media samme sted

Ved å samle alt en moderne annonsør trenger i ett og samme byrå, vil tiden som går med til overlappende oppgaver reduseres med opptil 49 %. Så hvis vi er enige om at tid er penger – kan tiden man sparer frigjøre midler til å skape mer verdi, større effekt og økt avkastning. Vi tror dette kort oppsummert er verdien av å samle alt hos ett og samme miljø.

read more

Dobbel seier i ANFO Effekt

Yes! Sammen med Fjordland hentet vi to premier i årets ANFO Effekt.

Fotballfilmen har gått til utlandet

Det er veldig gøy å se at vår nyeste reklamefilm for Bufdir og fosterhjem.no har blitt plukket opp av internasjonale bransjesider.

Atyp avslører: Distinkte merkemarkører gjorde underverker for content-løpet til Norges største arbeidsplass

Honningcentralen ville minne folk om ulike fordeler ved bruk av honning. En viktig del av mediemiksen var å lage en content-artikkel med tilhørende native-annonser.