AFF

Ny identitet for AFF

AFF – stiftelsen Administrativt Forskningsfond ved Norges Handelshøyskole, tilbyr en rekke ulike lederutviklingsprogrammer til næringslivet. Stiftelsen hadde behov for å samle alle programmer og aktiviteter i en felles merkevarestrategi med tilhørende visuell identitet.

Prosjektets startet med et innsiktsarbeid der Atyp gjorde feltarbeid med intervjuer med AFF sine kunder – som ble nedfelt i en merkevarestrategi med output «Lederskapet fremtiden trenger».  

Med utgangspunkt i merkevarestrategien utviklet vi merkevarearkitektur og corporate design. Dette inkluderte logoer for mormerket og alle programmene, samt fargepalett, font og et felles grafisk element.

Videre utviklet vi fotomanér, piktogrammer og illustrasjoner av en rekke modeller som benyttes i de ulike utviklingsprogrammene.  

Det nye designet ble implementert på alle AFF sine kommunikasjonsflater, inkludert:

  • Corporate materiell: Word-mal, PPT-mal, e-postsignatur, invitasjoner, diplomer, roll-ups, kalendere for programmene, hjemmeside og identitetsportal.

  • Design og programmering av hjemmeside. Design og programmering av identitetsportal der designmanual, alle grafiske elementer og fotobank er samlet for nedlastning.

 

  • Ekstern massekommuniksjon: Printannonser og digitale annonser til SoMe og bannere.

 

  • Materiell til bruk i programmene:

 

  • 4 lærebøker for VinnVinn programmet med totalt 252 sider A4.

 

  • Lærebok for Utviklingsprogram for organisasjonsutviklere med totalt 144 sider A4.  

Andre arbeider fra Atyp:

10 av 10 hos Skatteetaten!

Vi beholder Skatteetatens reklamekonto etter å ha vunnet en tøff konkurranse mot Bloom Oslo, Morgenstern, Publicis og Try Råd.

Chilimobil velger Atyp som nytt reklame- og mediebyrå

Vil gå atypisk til verks for videre vekst i mobilmarkedet.

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!