Undersøkelser viste nemlig at gjenkjennelsen på tvers av ulike produkter var svak og at det ikke alltid var tydelig at Fjordland var Fjordland. Det er dumt for forbruker, og dyrt for Fjordland. Løsningen ble å gjøre hele produktporteføljen grønn.
For at folk skulle få med seg designendringen og bakgrunnen for den, utviklet vi materiell til TV, utendørs, sosiale medier, nettaviser — og ikke minst butikk. I kampanjen sammenlignes Fjordlands produktportefølje med et fotballag som går fra å spille i forskjellige drakter, med tilhørende ulemper både for dem selv og fansen, til et samlet Fjordlandslag i like drakter.
Resultater
Etter fire uker er det hele 74 % som gjenkjenner Fjordland som avsender på de nye pakningene (tilsvarende tall for gamle pakninger var 82 %). Posttest viser også at hele 54 % har lagt merke til reklamekampanjen. Det er godt over Starcoms benchmark for Landbruket. Resultatene er så gode at Fjordland valgte å droppe de to påfølgende kampanjene som skulle skape oppmerksomhet om nytt design. Jobben var allerede gjort.
Ønsker du mer informasjon?
Svein Larsen
svein@atyp.no
+47 911 82 211
