Gjensidige

En helmaks kundefordel, tydeligere fortalt.

Det som er typisk for Gjensidige, er ikke særlig typisk for de andre forsikringsselskapene. Gjensidige deler nemlig overskuddet med kundene sine. Problemet har vært å kommunisere dette på en måte som gjør at forsikringskjøperne forstår det.
Egon Olsen prøver å åpne et bankhvelv

De første kampanjene om denne unike kundefordelen, fikk ikke den budskapsforståelsen og kjennskapen man hadde håpet på. Da Gjensidige kom til oss, ble derfor kundeutbytte den første oppgaven.

Vi trengte en enkel, engasjerende og oppmerksomhetsskapende fortelling som kunne formidle budskapet – og vi måtte gjøre det med et investeringsnivå 25 % lavere enn året før. Fortellingen fant vi gjennom å la Olsenbanden gjenoppstå for å gjøre nok et mislykket kupp.

Olsenbanden går på rekke utendørs i oslo
Bilde av bankhvelv i god gammeldags Olsenbanen-stil

For å gjøre en fem år lang suksesshistorie kort: Gjennom enkel og tydelig kommunikasjon, der Olsenbanden forsøker å kuppe et tomt hvelv, fikk historien om kundeutbytte endelig forståelsen og oppmerksomheten den fortjente.

Det nye konseptet ble lansert gjennom reklamefilm, bannere, nyhetsbrev, sosiale medier og ikke minst et spill der du fikk måle krefter med Egon Olsen i forsøket på å åpne en safe.

Olsenbanden titter rundt et hjørne

Filmen har levert fantastiske tall både på budskapsforståelse, avsenderidentitet og liking. Høsten 2014 ble den av Kampanjes «Reklamebørsen» kåret til vinner foran andre store filmer, tross lavest spredningsbudsjett.

Kampanjen, bestående av film, bannere, nyhetsbrev, SoMe og spill, genererte mer enn 890 000 besøk til gjensidige.no. En økning på 197 % sammenlignet med fjorårets kundeutbytte-kampanje.

Nærings- og organisasjonsliv er en viktig målgruppe for Gjensidiges kommunikasjon om kundeutbytte. Denne DM-en til borettslag/sameier overleverte på responsmålene med over 60%.

Kampanjen har blitt premiert i Stella, Anfo Effekt, Gullfisken, Gullblyanten og Max Marketing Mix.

besøk til gjensidige.no

%

økning fra forrige kundeutbyttekampanje

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Et valg for generasjoner

Et valg for generasjoner

Hvordan løfter man en nesten hundre år gammel, norsk familiebedrift inn i fremtiden? Det var oppgaven vi fikk av NorDan. Sammen utviklet vi et langsiktig kommunikasjonskonsept som forener arv, håndverk og innovasjon: Et valg for generasjoner.

read more
Sparer tid med Senterstudio

Sparer tid med Senterstudio

Når mange butikker skal på lufta samtidig, kan veien fra innsendt materiell til publisering bli unødvendig tidkrevende. Med Atyp Senterstudio reduserer vi tidsbruk og feil, og sikrer forutsigbare leveranser med avtalt kvalitet.

read more

Wilhelmsen Ships Service appoints Atyp as global media agency partner

The partnership will help Wilhelmsen Ships Service (WSS) scale a performance-driven marketing model across regions and solution areas.

Atyp delte mentale snarveier på fullbooket frokostseminar

På frokostseminaret AtypLeaks fikk deltakerne et innblikk i hvordan nudging (dulting) kan brukes strategisk for å påvirke holdninger og atferd.

Her kan lese gjennom innholdet og eksempler på de 8 nudging teknikkene som ble presentert på seminaret.

Statens Vegvesen velger Atyp til både reklame og media

Etter en nylig gjennomført byråkonkurranse er det klart at Atyp skal bistå Statens Vegvesen med å løse kommunikasjonsoppgaver tilknyttet sesongaktiviteter de neste årene, og vi ble valgt på både reklame og media.