Gjensidige

En helmaks kundefordel, tydeligere fortalt.

Det som er typisk for Gjensidige, er ikke særlig typisk for de andre forsikringsselskapene. Gjensidige deler nemlig overskuddet med kundene sine. Problemet har vært å kommunisere dette på en måte som gjør at forsikringskjøperne forstår det.
Egon Olsen prøver å åpne et bankhvelv

De første kampanjene om denne unike kundefordelen, fikk ikke den budskapsforståelsen og kjennskapen man hadde håpet på. Da Gjensidige kom til oss, ble derfor kundeutbytte den første oppgaven.

Vi trengte en enkel, engasjerende og oppmerksomhetsskapende fortelling som kunne formidle budskapet – og vi måtte gjøre det med et investeringsnivå 25 % lavere enn året før. Fortellingen fant vi gjennom å la Olsenbanden gjenoppstå for å gjøre nok et mislykket kupp.

Olsenbanden går på rekke utendørs i oslo
Bilde av bankhvelv i god gammeldags Olsenbanen-stil

For å gjøre en fem år lang suksesshistorie kort: Gjennom enkel og tydelig kommunikasjon, der Olsenbanden forsøker å kuppe et tomt hvelv, fikk historien om kundeutbytte endelig forståelsen og oppmerksomheten den fortjente.

Det nye konseptet ble lansert gjennom reklamefilm, bannere, nyhetsbrev, sosiale medier og ikke minst et spill der du fikk måle krefter med Egon Olsen i forsøket på å åpne en safe.

Olsenbanden titter rundt et hjørne

Filmen har levert fantastiske tall både på budskapsforståelse, avsenderidentitet og liking. Høsten 2014 ble den av Kampanjes «Reklamebørsen» kåret til vinner foran andre store filmer, tross lavest spredningsbudsjett.

Kampanjen, bestående av film, bannere, nyhetsbrev, SoMe og spill, genererte mer enn 890 000 besøk til gjensidige.no. En økning på 197 % sammenlignet med fjorårets kundeutbytte-kampanje.

Nærings- og organisasjonsliv er en viktig målgruppe for Gjensidiges kommunikasjon om kundeutbytte. Denne DM-en til borettslag/sameier overleverte på responsmålene med over 60%.

Kampanjen har blitt premiert i Stella, Anfo Effekt, Gullfisken, Gullblyanten og Max Marketing Mix.

besøk til gjensidige.no

%

økning fra forrige kundeutbyttekampanje

Ønsker du mer informasjon?

Hågen Pettersen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.