Godt å bare få det servert

Fjordland ønsket seg et langsiktig konsept som kunne romme alle produktene og gjøre en god jobb både på merkevare- og produktnivå.

Konseptet «Godt å bare få det servert» hopper bukk over unnskyldningene for å velge ferdigmat – at man ikke har tid, lyst, ork, fantasi eller mulighet til å lage det selv. Derimot tar konseptet tak i en veldig positiv følelse knyttet til det Fjordland leverer. At det er «godt å bare få det servert» er en sannhet, både om livet generelt og måltider spesielt.

Fjordland utfordret oss også på å tilføre tydeligere ID-markører, altså noe som gjør filmene gjenkjennelige før logoen kommer på til slutt. Løsningen ble å la en spesialkomponert låt bli Fjordland-filmenes faste lydspor, enten fra start til slutt, eller bare som en del av den. 

Massiv oppmerksomhet på P3morgen.

Låta er laget i samarbeid med Ohlogy og har blitt lagt merke til av blant annet P3morgen. I løpet av et par sendinger ble vår lille ingefærfilm og «Godt å bare få det servert»-jingelen omtalt, lovsunget og covret i over 30 minutter til sammen. Hør lytterne (blant dem Marcus og Martinus) lage sine egne varianter. 

Andre arbeider fra Atyp:

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Flere menn på banen i fosterhjemssaken

Bufdir ønsket å få menn på banen i fosterhjemssaken. Atyp utviklet kommunikasjon på konseptet “Neste Kapittel” med historier om en Liverpool-supporter og en ishockeytrener. Kampanjen ble plassert rundt fotball- og ishockeyarrangementer for å nå menn. Kampanjen vant hele tre priser under Anfo Effekt 2024: Gull i Bærekraft, Kantar sin Innsiktspris og Grand Prix.

read more

Hurra for Atlas – og for en fagprøve! 🎉

Vår aller første lærling, Atlas, har nå fullført fagprøven i Mediedesign – med glans!

To nye fjes i Thorvald Meyers gate 11

Vi har fått to nye kollegaer i mediaavdelingen. Celin har startet som SoMe-rådgiver, og Hannah har trådt inn i en internrolle som digital planner.

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...